כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
"עולים למדינה 70 מיליארד"

ראש הממשלה נתניהו זעם ונזף בראשי הצבא

ברקע המתיחות מול שר הביטחון, ראש הממשלה שניצל את הימים שלפני החג לביקורים בזרועות הביטחון נזף באלופים בעקבות מחאת המילואימניקים. "אתם צבא שעולה למדינה 70 מיליארד שקל בשנה — ויצאתם לשביתה נגד הממשלה", זעם

ראש הממשלה נתניהו זעם ונזף בראשי הצבא
גלנט ונתניהו בהרמת כוסית במשרד הביטחון צילום: ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון.

בצל המתיחות מול שר הביטחון יואב גלנט ראש הממשלה בנימין נתניהו הקדיש את הימים שלפני החג לסדרת ביקורים מתועדת היטב אצל ראשי זרועות הביטחון השונות.

כלפי חוץ נתניהו נראה מחויך ורגוע אך מתברר כי מאחורי הקלעים ראש הממשלה היה פחות חגיגי ואף כעוס, כאשר חלק ניכר מכעסו של נתניהו כוון כלפי מחאת אנשי המילואים. מחאה אותה נתניהו קורא לכל הצדדים להוקיע. 

על פי דיווח ב'הארץ', נתניהו פנה לאלופים והטיח בפניהם: "אתם צבא שעולה למדינה 70 מיליארד שקל בשנה — ויצאתם לשביתה נגד הממשלה". נתניהו הוסיף: "זה לא ייתכן. אין דבר כזה שמילואימניקים עושים כרצונם".

נתניהו חזר כמה פעמים על הטענה כי איומי אי ההתייצבות של אנשי המילואים פירושם "הוצאת חרב השביתה בצה"ל מנדנה". ראש הממשלה אף השווה את המשבר בישראל להפגנות הסוערות המתנהלות בשבועות האחרונים בצרפת, על רקע תוכניותיו של הנשיא עמנואל מקרון לערוך שינויים בגילאי היציאה לפנסיה. "מדוע שם הצבא אינו חושב לשבות?", תהה.

אחד האלופים שניסה לחלוק על ההאשמות כלפי אנשי המילואים, הושתק במהרה. שר הביטחון גלנט לא התערב.

 

בנימין נתניהו צה"ל יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד