כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תוקף חזק למכירה

צפו: עמוד ההוראה מכר חמץ במעמד עו"ד בכיר

במכירת חמץ ייחודית אצל עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין נמכר החמץ לגוי יחד עם עורך דין מרמת חן בכדי לתת תוקף חזק למכירה שהגוי לא יוכל לבטלה או לערער אחריה. 'בחדרי חרדים' עם תיעוד מתוך המכירה וגם ההקדשה שהעניק לעורך דין 

צפו: עמוד ההוראה מכר חמץ במעמד עו"ד בכיר
מכירת חמץ אצל הגר"י זילברשטיין צילום: באדיבות המצלם

עמוד ההוראה וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין מכר בערב בדיקת חמץ את החמץ בשליחות מאות תושבי שכונתו רמת אלחנן, ובשליחות קהילות חשובות בעיר התורה בני ברק, שרבניהם שלחו את עמוד ההוראה שימכור את חמצם, וכמו כן חברות ענק גדולות כמו "תנובה" המוכרת את חמצה ועוד חברות ענק ברחבי העולם אצל עמוד ההוראה, כמו חברת התרופות "פייזר", ועוד.

עמוד ההוראה נוהג בהנהגה ייחודית, כשאת מעמד המכירה עורך במעמד עורך דין בכיר המתגורר ברמת חן (עו"ד אליהו נמני, מ.ו.), כשטעם הדבר הוא, לתת תוקף חזק למכירה, שלא יוכל הגוי לבטלה או לערער אחריה ולומר שזה מכירה דתית בלבד וכו', אלא יש לזה תוקף חזק מאד מבחינה חוקית גם כן.

עמוד ההוראה מכר לגוי את החמץ בשלושה סוגי קניינים, קניין כסף, שטר, ואודיתא, עמוד ההוראה הסביר לגוי היטב כיצד עובדים וחלים כל הקניינים, וכיצד מוכר לו את החמץ בשווי מלייארדי שקלים בסך הכל, לכל ימי הפסח.

בתוך שטר מכירת החמץ, כתב עמוד ההוראה בכתב ידו: "... כמו כן אני מוכר לו את כל החמץ של אלו שעשו אותי שליח למכור חמצם לנוכרי, והרשאה זו נעשית גלויה ומפורסמת ולא תפסל לא בחסר ולא ביתר ולא בטשטוש ומחק ויהיה תוקפה כתוקף כל שטרי הרשאה הנעשים על פי תקנת חז"ל, ואני מצהיר בזה כי טענת שטר למראית עין או טענת שטר לצרכים דתיים לגבי הרשאה זו תהיה בלתי קבילה, ועל זה באתי על החתום...". לאחר מכן העניק עמוד ההוראה ספר מיוחד לעו"ד הבכיר עם הקדשה מיוחדת.

הרב יצחק זילברשטיין מכירת חמץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד