כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בתום יממה קטלנית

בן גביר מגיב: לא אפרק את הממשלה; האופוזיציה אשמה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לאירועים הבטחוניים האחרונים, וכתב: "אני לא קובע לבד את המדיניות הביטחונית. אין ספק שיש לי השפעה מסוימת ובהחלט לא מספקת" | הפוסט המלא

בן גביר מגיב: לא אפרק את הממשלה; האופוזיציה אשמה
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי יממה מתוחה עם פיגוע קשה וירי מהדרום ומהצפון, השר איתמר בן גביר שהוביל קו תקיף מתייחס למצב ומסביר מדוע בחר שלא לפרוש מהממשלה או לפרק אותה, תוך שהוא מאשים את האופוזיציה במצב הקשה.

את השתיקה שלו ביממה האחרונה הסביר השר איתמר בן גביר בכך שהיה עסוק בשתי היממות האחרונות בהערכות מצב וישיבות ביטחוניות כמעט מסביב לשעון. ״אין כמעט דקה פנויה, אך בכל זאת אני חייב למצוא כמה דקות, לכתוב לכם - הציבור שבחר בנו ומצפה מאיתנו, בצדק, לממש את המדיניות שלנו״, כתב בפוסט.

בן גביר מציין ״עמדותיי לא השתנו. תפיסתי הנחושה היא שהרתעה לא משיגים באמצעות הכלה. הטרור לא מכיר במושג "איפוק זה כח". והדרך שלנו ליצור משוואה בלתי כדאית לאויבנו, היא רק באמצעות פעולה לא מידתית על כל פגיעה בנו. זו גם הדרך שחלקים גדולים בציבור בחר בה ומצפה מהממשלה לנהוג בה״.

עוד מסביר השר בן גביר כי ״לצערי, אני לא קובע לבד את המדיניות הביטחונית של ממשלת ישראל. אין גם ספק שיש לי השפעה מסוימת – לעיתים יותר, לעיתים פחות מדי, ובהחלט לא מספקת״, שהוא חושף ״ברור שאני מוצא את עצמי פעמים רבות מתוסכל מהחלטות מסוימות. שוקל באלף שיקולים אם נכון לפרוש מהממשלה ואמנם לא לפרק אותה אלא לתמוך מבחוץ״.

עם זאת מדגיש בן גביר כי לא לנכון לפרוש מהממשלה, ״להפיל את הממשלה זו לא אופציה. עם כל חסרונותיה, היא טובה ואחראית פי אלף מהממשלה הקודמת. בכל פרמטר״, לדבריו, ״השאלה אם הישארותי בממשלה תורמת ואפקטיבית ואני עונה על כך בחיוב״.

בן גביר מאשים את האופוזיציה במצב שהוא טוען כי ״לנזקים האדירים שהממשלה הקודמת חוללה. עוד יקח לנו זמן רב לתקן את המציאות הביטחונית הקשה שהם הורישו לנו. גם כשהם לא ליד ההגה, הם ממשיכים להזיק. המסרים שהם שקדו להעביר לעולם כולו, בעידוד הסרבנות, בפגיעה בכלכלה, במסרים שצה"ל מתפרק, שהכלכלה הישראלית במשבר, שהחברה הישראלית מפוררת, ושקיומה של מדינת ישראל מוטל בספק, הם ללא ספק עידוד לאויבנו לפתוח בעימות צבאי. חסרי האחריות המופקרים הללו, הם האחרונים שיכולים להטיף לנו מוסר״.

בסיום הפוסט המפורט כותב השר: ״הגעתי לפוליטיקה בשביל לשנות את המציאות שלנו. זה לא יקרה ביום אחד, זה גם לא יקרה בקלות, בטח לא מול מערכות עם תפיסה ארוכת שנים שדוגלת בקניית שקט זמני, ומערכות שלמות שצריך לשנות את התפיסה שלהם. אבל אני כאן, מבטיח להילחם בכל כוחי כדי לשנות את הדרך הזו. הבטחנו ימין על מלא, ואני נאבק, כדי שזה יקרה״.

איתמר בן גביר פיגועי טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד