ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מסייעים לתוכנית הגרעין

דרום קוריאה, יפן וארה"ב קראו לגרש פועלים צפון קוריאנים

סיאול, טוקיו וושינגטון קוראים לגירוש עובדים צפון קוריאנים מכל המדינות. שלוש המדינות טוענות שצפון קוריאנים העובדים בחו"ל ממשיכים לעזור לארצם לממן את תוכניות הטילים והגרעין שלה

 דרום קוריאה, יפן וארה"ב קראו לגרש פועלים צפון קוריאנים
חיילים בצבא צפון קוריאה צילום: unsplash

ביום שישי קראו דרום קוריאה, יפן וארה"ב לכל המדינות החברות באו"ם לגרש פועלים צפון קוריאנים, והאשימו אותם בעקיפת סנקציות בינלאומיות שהוטלו על ארצם כדי לממן את תוכנית הנשק הבלתי חוקית של פיונגיאנג.

בשנת 2017, האו"ם פרסם החלטה המעניקה למדינות החברות בו עד דצמבר 2019 לגרש את כל הצפון קוריאנים העובדים אצלן, רובם בסין וברוסיה, אך גם באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה.

ביום שישי האחרון, נציגי דרום קוריאה, יפן וארה"ב לצפון קוריאה אמרו במהלך פגישה משולשת בסיאול, כי הצפון קוריאנים העובדים בחו"ל ממשיכים לעזור לארצם לממן את תוכניות הטילים והגרעין שלה.

שלושת הנציגים אמרו בהצהרה משותפת כי "הצפון קוריאנים הפועלים בתחום טכנולוגיית המידע ממשיכים להשתמש בזהויות ובלאומים בדויים כדי להתחמק מהסנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם ולהרוויח כסף בחו"ל המממן את התוכניות הבלתי חוקיות של הרפובליקה העממית הדמוקרטית של קוריאה (צפון קוריאה) לפיתוח נשק להשמדה המונית וטילים בליסטיים".

"אנחנו גם מודאגים מאוד מהאופן שבו הרפובליקה העממית הדמוקרטית של קוריאה תומכת בתוכניות הללו באמצעות גניבה והלבנת הון, כמו גם איסוף מידע באמצעות פעילויות סייבר זדוניות", נכתב בהודעה.

השליחים ציינו כי צפון קוריאה גנבה יותר מ-1.7 מיליארד דולר במטבעות קריפטוגרפיים בשנה שעברה בלבד. בשנת 2019, אנליסטים אמרו כי בייג'ין ומוסקבה שתיים מבעלות בריתה העיקריות של פיונגיאנג, המשיכו להנפיק ויזות לעובדים צפון קוריאנים כדי להמשיך ליהנות מכוח העבודה הזול הזה.

 

 

 

צפון קוריאה דרום קוריאה ארה"ב יפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד