כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"תמצא מקום בטוח"

סוחר נשק רוסי מציע לטראמפ להימלט למוסקבה

סוחר הנשק הרוסי, ויקטור בוט, הציע לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, למצוא מקלט ברוסיה. לטענתו הוא מסכן את חייו בארצות הברית. ויקטור בוט פנה לטראמפ ממוסקבה באמצעות כתבים: "אתה (טראמפ) תתקבל בברכה ברוסיה, ותמצא מקלט בטוח"

הדמיית טראמפ במעצר
הדמיית טראמפ במעצר צילום: באדיבות המצלם

סוחר נשק רוסי מציע לטראמפ להגיע למוסקבה. לטענתו ממשל ביידן "מעדיף לשים קץ לחייך". בוט, ששוחרר לאחרונה על ידי וושינגטון במסגרת עסקת חילופי שבויים עם רוסיה, שלח מברק לטראמפ בו הזהיר אותו כי "ממשל ביידן לא יסתפק בלקחת אותך לבתי משפט ולכלא. הוא מעדיף לסיים את חייך מאשר לתת לך לעמוד בדרכו".

"תתקבל בברכה ברוסיה, תמצא מקלט בטוח, ומכאן תוכל להוביל את המאבק למען העם האמריקאי", הוסיף בוט בהודעה ששלח ממוסקבה דרך כתבים. ויקטור בוט נעצר ב-2008 בתאילנד ונידון בארצות הברית ל-25 שנות מאסר. וושינגטון שחררה אותו והעבירה אותו לרוסיה בדצמבר האחרון בתמורה לשחקנית הכדורסל בריטני גרינר, שנעצרה ברוסיה בגין החזקת מכונת עישון אלקטרונית שהכילה כמות קטנה של שמן מריחואנה.

רוסיה וארה"ב עשו כמה עסקאות חילופי שבויים בשנים האחרונות. רוסיה מחזיקה לפחות 3 אמריקאים בבתי הכלא שלה, כולל העיתונאי היהודי אוון גרשקוביץ', שנעצר בשבוע שעבר באשמה מופרכת של ריגול ריגול. היחסים בין רוסיה לאמריקה הידרדרו מאז תחילת המתקפה הרוסית על אוקראינה.

על רקע הדברים הללו נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ פתח ביום שישי במתקפה על נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, לאחר תחילת משפטו של טראמפ, ביום שלישי האחרון. הנשיא לשעבר כתב ברשת החברתית שלו, "Truth Social": "אנחנו אומה בדעיכה, אומה כושלת".

בפוסט שלו אמר טראמפ: "ארצות הברית הטובה שהכרנו מפסידה כל כך הרבה, כל כך מהר, בשנה וחצי שנותרו לממשל הכי חסר יכולת בהיסטוריה, אולי לא תישאר לנו מדינה".

הוא הוסיף, "יש פלישה בגבולות שלנו, אנחנו עומדים לאבד את הדולר שלנו כמטבע עולמי, ואנחנו עלולים להגיע למלחמת עולם שלישית בגלל אנשים טיפשים והחלטות שגויות".

עוד כתב: "הדברים היחידים שהם עושים טוב הם הונאות בחירות, מסעות הכפשה וניצול לרעה של מערכת המשפט", המשיך. טראמפ סיכם: "אנחנו אומה בדעיכה, אומה כושלת".

מלחמת אוקראינה רוסיה אוון גרשקוביץ סוחר נשק דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד