ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מגלה סימני שבירה

פוטין מוכן למשא ומתן עם נאט"ו כדי לסיים את המלחמה

דובר הקרמלין חשף כי פוטין דן בסיכוי למשא ומתן לסיום המלחמה באוקראינה במהלך פגישה עם דיפלומט טורקי במוסקבה. התקשורת הטורקית דיווחה כי פוטין אמר: "אנחנו לא רוצים מלחמה לנצח, לא נברח ממשא ומתן"

פוטין מוכן למשא ומתן עם נאט"ו כדי לסיים את המלחמה
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על נכונות לפתוח במשא ומתן עם נאט"ו על המלחמה באוקראינה במהלך פגישה עם איברהים קאלין, הדובר הנשיאותי של נשיא טורקיה. נציג הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הודיע ​​כי במהלך הפגישה הודה פוטין כי רוסיה אינה מחפשת להימלט מדיבורים על הפסקת הלחימה עם אוקראינה, ומוכנה להיכנס לשיחות לסיום המלחמה שהותירה אלפי הרוגים ומיליוני בני אדם עקורים.

התקשורת הטורקית דיווחה כי פוטין אמר: "אנחנו לא רוצים מלחמה לנצח, לא נברח ממשא ומתן". הדרישה העיקרית של פוטין היא לנהל את המשא ומתן עם ארה"ב והמערב, במיוחד עם גרמניה, כך לפי העיתון הטורקי Hurriyet. פוטין הוסיף: "עם זאת, המערב חייב לקחת בחשבון גם את התנאים שלנו".

זה קורה כאשר נשיא סין שי ג'ינפינג קרא ביום חמישי האחרון לקיים שיחות שלום עם אוקראינה לאחר שנשיא צרפת עמנואל מקרון פנה אליו בבקשה "להחזיר את רוסיה לעשתונותיה", אך הנשיא שי לא נתן אינדיקציה שבייג'ינג תלחץ על פוטין כדי להגיע להסדר. שי אמר: "שיחות השלום צריכות להתחדש בהקדם האפשרי".

המנהיג הסיני אמר שיש לשקול "דאגות ביטחוניות לגיטימיות של כל הצדדים", בהתייחס לטענה של מוסקבה שהיא תקפה את אוקראינה בגלל התרחבותה מזרחה של נאט"ו, הברית הצבאית האמריקאית-אירופית.

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה גרמניה טורקיה ארה"ב ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד