י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"לא יכולים לומר ידינו לא שפכו את הדם"

ברקע שתיקתו הפומבית: סמוטריץ' מתח ביקורת חריפה על הממשלה

השר בצלאל סמוטריץ' כתב לשרים בקבוצת הוואטסאפ של הממשלה על הפיגוע בבקעת הירדן כי "צה"ל שבוי בקונספציית אוסלו הזויה". לדבריו, "אנחנו מדממים ולצערי לא יכולים לומר שידינו לא שפכו את הדם הזה"

ברקע שתיקתו הפומבית: סמוטריץ' מתח ביקורת חריפה על הממשלה
בצלאל סמוטריץ' צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' שמר לאורך הימים האחרונים על שקט יחסי בכל הנוגע להודעות לתקשורת שהוא הוציא לציבור.

כך למשל אמש הגיב בטוויטר לירי הטילים לעבר שטח ישראל וכתב לפני כינוס הקבינט: "ברגעים האלה עוזבים את כל המחלוקות, ההאשמות, והשיקולים הפוליטיים ומתאחדים נגד אויבינו. מדינת ישראל לא תכיל מתקפות נגד אזרחיה, ואויבינו יצטערו על כך. היעד הנדרש הוא מכה קשה לטרור והחזרת ההרתעה למדינת ישראל".

מאז כינוס הקבינט קולו נדם והוא לא הגיב גם על הפיגוע הקשה בבקעת הירדן בו נרצחו שתי אחיות. עם זאת, בקבוצת הוואטסאפ של הממשלה השר סמוטריץ' העביר ביקורת חריפה על הממשלה בעקבות המדיניות בה היא בוחרת לפעול.

"העובדה שהמחסומים סביב שכם פתוחים היא פשוט פשע בלתי-נסבל. אנחנו צועקים על זה שבועות", כתב. סמוטריץ' הוסיף: "אני משתדל מאוד להיות לויאלי ולא לתקוף את הממשלה שאני חבר בה, אבל זה פשוט לא יכול להימשך ככה".

שר האוצר כתב עוד: "זה לא קשור לכל החשבונות המורכבים והעמומים שנוגעים לצפון ולדרום. צה"ל שבוי בקונספציית אוסלו ההזויה ואנחנו מדממים ולצערי לא יכולים לומר שידינו לא שפכו את הדם הזה".

במקביל, השרה אורית סטרוק ממפלגתו של סמוטריץ, אמרה כי על הממשלה לקחת אחריות על האירועים האחרונים מאחר ו"זו המשמרת שלנו".

לדברי סטרוק: "זו אחריותנו, כי זה קורה במשמרת שלנו על 'הרצפה העקומה' שלא אנחנו יצרנו, אבל על גביה אנחנו נדרשים לפעול, ועל החובה שלנו לפעול מתוך הממשלה כדי לייצר הרתעה מחודשת ושינוי בתפיסת הבטחון, בכל הגזרות. לא נוכל לומר עינינו לא ראו".

בצלאל סמוטריץ פיגוע ירי בקעת הירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד