י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לצד גלנט

נתניהו בזירת הפיגוע: "רק שאלה של זמן עד שנבוא חשבון עם המחבלים"

ראש הממשלה נתניהו הגיע סמוך לכניסת השבת לזירת הפיגוע הקטלני בבקעת הירדן יחד עם שר הביטחון יואב גלנט. "אויבינו יגלו שגם במבחן הזה אנו עומדים יחד מלוכדים", אמר

נתניהו בזירת הפיגוע: "רק שאלה של זמן עד שנבוא חשבון עם המחבלים"
נתניהו וגלנט בזירה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

סמוך לכניסת השבת הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם שר הביטחון יואב גלנט לזירת הפיגוע בבקעת הירדן בו נרצחו שתי אחיות בנות 16 ו-20 וכן נפצעה אם המשפחה באורח קשה.

נתניהו אמר: "רצחו שתי אחיות צעירות, בנות משפחה יקרה מאפרת. ברגעים אלו אם המשפחה נאבקת על חייה, יחד עם כל עם ישראל אני מתפלל לשלומה ושולחים כולנו תנחומים וחיזוק למשפחה היקרה הזו, ברגעי יגונה הקשה".

נתניהו הוסיף: "ברגעים אלו כוחותינו פועלים בשטח במרדף חם אחר המחבלים. זו רק שאלה של זמן, ולא הרבה זמן -  שאנחנו נבוא איתם בחשבון כפי שבאנו בחשבון עם כל המרצחים בלי יוצא מן הכלל בחודשים האחרונים".

עוד אמר נתניהו: "אתמול התכנס הקבינט הביטחוני, קיבלנו שורה של החלטות גם לגבי ההמשך. פעלו בלבנון ועזה, תיגברנו כוחות בשטח, אנחנו מבצעים מעצרים נרחבים וגם פעולות אחרות שאינני יכול לפרט בשעה זו".

"אני יכול לומר רק דבר אחד", סיכם ראש הממשלה, "אויבינו מעמידים אותנו שוב במבחן, ושוב הם יגלו שגם במבחן הזה אנו עומדים יחד מלוכדים, בטוחים בצדקתינו, ונפעל יחד לגיבוי מוחלט לכוחותינו לצה"ל ולזרועות הביטחון שפועלים גם בימי החג כדי להבטיח את ביטחון אזרחינו ומדינתו. ביחד, מלוכדים, ננצח".

כזכור, מוקדם יותר ביום ו' נרצחו שתי אחיות בשנות ה-20 לחייהן, תושבות אפרת שבגוש עציון. בבית החולים הדסה נלחמים על חייה של האם בת ה-48 שנפצעה אנושות בפיגוע. צה"ל ממשיך במצוד אחר המחבלים, שככל הנראה נמלטו לאזור יריחו.

הציבור מתבקש להרבות בתפילות לרפואת לאה בת ציפורה לרפוא"ש בתוחש"י, אם הבנות שנהרגו בפיגוע "והן קל כביר ולא ימאס תפילת רבים".

"בצער גדול קיבלנו את העדכון על פיגוע מזעזע בו ירו מחבלים על רכב ובו אם ושתי בנותיה, תושבות אפרת", אמר עודד רביבי ראש מועצה המקומית אפרת. "שתי הבנות נרצחו והאם במצב אנוש. אב המשפחה שנסע ברכב אחר מלפנים הסתובב והיה עד למאמצי הטיפול ברעייתו ובנותיו".

במועצה הדגישו כי מחלקות הרווחה והחינוך מלוות את בני המשפחה ונמצאות בקשר עם אנשי הרווחה בבקעת הירדן שנמצאות ליד אב המשפחה וילדיו. צוותי רווחה ממועצת אפרת בדרכם לבית החולים ולבקעה וראש המועצה עומד בקשר עם כלל הגורמים.

מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי המחבלים רדפו אחר הרכב שבו נסעו האחיות והאם וגרמו לו לסטות לצד הדרך, אז פתחו לעברו בירי מאסיבי ואף ביצעו וידוא הריגה. בזירה אותרו 22 תרמילים, ככל הנראה של רובה מסוג קלצ'ניקוב. לפי צה"ל, התקבל דיווח על תאונת דרכים בין רכב ישראלי לפלסטיני. כוחות צה"ל שהגיעו לנקודה זיהו מספר פגיעות ירי ברכב הישראלי וקבעו כי מדובר בפיגוע.  כוחות צה"ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים.

בנימין נתניהו פיגוע ירי בקעת הירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד