כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הסכמי סין

מנהל ה-CIA ביקר בערב הסעודית, והביע 'תסכול' מהקשר עם איראן

מנהל ה-CIA ביקר בערב הסעודית והביע 'תסכול' על הקשרים עם איראן ועל השיחות עם סוריה. מנהל ה-CIA פגש את יורש העצר של המדינה מוחמד בן סלמאן, ולפי הדיווחים הביע מורת רוח מכך על הסכמים שתיווכו סין ורוסיה

מנהל ה-CIA ביקר בערב הסעודית, והביע 'תסכול' מהקשר עם איראן
איראן וסעודיה צילום: סוכנות הידיעות תסנים

מנהל ה-CIA, ביל ברנס, יצא בימים האחרונים לביקור ללא הודעה מוקדמת לערב הסעודית, שם על פי הדיווחים העביר "את התסכולים של וושינגטון על התקרבות ריאד לאיראן וסוריה באמצעות תיווך יריבות ארה"ב סין ורוסיה".

בשיחה בעילום שם אישר פקיד אמריקאי את הנסיעה לאל-מוניטור. "המנהל ברנס נסע לערב הסעודית שם נפגש עם אנשי מודיעין ומנהיגי מדינות בנושאים בעלי עניין משותף", אמר הבכיר האמריקני.

הפקיד לא חשף את היום המדויק של הביקור אך אמר כי ברנס דן בשיתוף פעולה מודיעיני, במיוחד בתחום הלוחמה בטרור. מנהל ה-CIA פגש את יורש העצר של המדינה מוחמד בן סלמאן, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל ביום חמישי האחרון.

מנהל ה-CIA הביע מורת רוח מההתקרבות המתמשכת של ריאד לטהראן ולדמשק. "ברנס הביע תסכול מהסעודים, לפי מקורות שמכירים את הנושא. הוא אמר ליורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן שארה"ב לא מרוצה מההתקרבות של ריאד לאיראן וסוריה".

כזכור סעודיה הסכימה להחזיר את הקשרים הדיפלומטיים עם איראן בהסכם שתווך על ידי סין בחודש שעבר. ביום חמישי האחרון בבייג'ינג, שר החוץ הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן, נפגש עם שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדולהיאן, השניים סיכמו להחזיר את הקונסוליות והשגרירויות, כמו גם טיסות בין שתי המדינות.

בעניין סוריה, רוסיה מתווכת בין ריאד ודמשק בניסיון לשקם את הקשרים הקונסולריים שנותקו ב-2011 בעקבות מלחמת האזרחים אותה קטע אסד באכזריות בסיוע איראן רוסיה וחיזבאללה. סעודיה בוחנת לארח את אסד בפסגת הליגה הערבית שתארח ריאד בחודש הבא.

איחוד האמירויות הערביות, מצרים, עומאן, אלג'יריה וירדן חידשו כולן את הקשרים הדיפלומטיים עם אסד, שממשלתו נותרה תחת סנקציות אמריקאיות כבדות.

Read more: https://www.al-monitor.com/originals/2023/04/cia-director-visited-saudi-arabia-aired-frustration-over-iran-syria-thaw#ixzz7yD4sySNC

רוסיה איראן סין סעודיה סוריה CIA

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד