כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הפיגוע בתל אביב

נשיא איטליה מגנה: 'מעשה טרור שפל ופחדני'

ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, הביעה הזדהות עם ישראל בעקבות "המתקפה הפחדנית" בתל אביב שבה נפצעו שבעה בני אדם נוספים. מ‏משרד החוץ האמריקני נמסר בתגובה לפיגוע: "ארה"ב מגנה בחריפות את פיגועי הטרור בגדה המערבית ובתל אביב". 

נשיא איטליה מגנה: 'מעשה טרור שפל ופחדני'
אלסנדרו פאריני צילום: באדיבות המצלם

לאחר הרצח של התייר האיטלקי על ידי טרוריסט ערבי ישראלי מכפר קאסם בליל שבת תגובות רבות מהעולם נגד הטרור הפלסטיני. כזכור, התייר אלסנדרו פאריני, בן 36, עורך דין תושב רומא ששהה בחופשה בתל אביב נרצח בפיגוע דריסה על ידי יוסף אבו גאבר, בן 45, תושב כפר קאסם.

שר החוץ אלי כהן ביקר לפני זמן קצר את הפצוע מפיגוע הטרור בתל אביב אמש. השר קיים את הביקור בלווחית שגריר איטליה בישראל סרגי'ו ברבנטי והביע תנחומים בשם מדינת ישראל על אירוע הטרור בו נרצח האזרח האיטלקי אלסנדרו פריני והביע תקווה להחלמתם המהירה של שאר הפצועים.

שגריר האיחוד האירופי בישראל, דימיטר טזאנצ'ב, בגינוי חריף לפיגוע בתל אביב: "חדשות קורעות לב על פיגוע נוסף היום, הפעם בטיילת תל אביב עם הרוג אחד וכמה פצועים. אני מגנה חד משמעית את האלימות הזו. מחשבותינו ותפילותינו עם משפחות הקורבנות והפצועים".

אלון בר, שגריר ישראל באיטליה הגיב: "בלב שבור אנו חולקים את המסר של השר טאג'אני, שאישר כי ההרוג בפיגוע בתל אביב הוא אזרח איטלקי, אלסנדרו פאריני. אנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחתו של הקורבן".

בתקשורת האיטלקית דווח כי אלסנדרו פאריני היה בן 35 והיתה לפניו קריירה כמשפטן, הוא היה מרומא וכמו אלפי אירופאים מדי שנה בחר לבקר בישראל.

נשיא איטליה סרג'יו מטרלה הגיב לפיגוע בתל אביב: "מעשה טרור שפל ופחדני שגרם למותו של עורך הדין האיטלקי הצעיר אלסנדרו פאריני, שולח תנחומים למשפחתו וחבריו, מביע בפני נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, את תנחומי הרפובליקה האיטלקית".

ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, הביעה הזדהות עם ישראל בעקבות "המתקפה הפחדנית" בתל אביב שבה נרצח תייר איטלקי ונפצעו שבעה בני אדם נוספים. "צער עמוק ותנחומים על מותו של אחד מאזרחינו, אלסנדרו פאריני, בפיגוע שהתרחש בתל אביב. תנחומים למשפחתו של הקורבן, לפצועים וסולידריות עם מדינת ישראל על הפיגוע הפחדני שפגע בה", כתבה בטוויטר. מלוני אמרה שממשלתה הייתה בקשר עם הרשויות הישראליות בנוגע לקורבנות הפצועים, שחלקם גם אזרחי איטליה.

סגן ראש ממשלת איטליה אנטוניו טאג'אני, המכהן גם כשר החוץ האיטלקי אמר לתקשורת האטלקית: "יש לעצור את דרך הטרור, זו אלימות בלתי נתפסת. הטרור תוקף את ישראל והפעם מעורבים תיירים איטלקים שלא היה להם שום קשר למשבר הישראלי-פלסטיני. מדובר בפיגוע פלילי שפוגע בתיירים לא חמושים שהלכו על שפת הים. אלו רוצחים שלא חוסכים על איש ויש להוקיע אותם באופן מוחלט".

שגריר ארה"ב בישראל טום נידס התייחס לפיגוע: "בדיוק ביקרתי בזירת מתקפת הטרור אמש. לבי עם משפחתו של הקורבן באיטליה, מתפללים להחלמה מהירה לכל הפצועים".

גם טור וונסלנד, שליח האו"ם למזרח התיכון התייחס לפיגוע: אני מגנה את פיגועי הטרור אתמול בגדה המערבית ובתל אביב. אני מוסר תנחומים מעומק הלב למשפחות הקורבנות - אין הצדקה למעשי טרור ועל כולם לגנותם בבירור.

‏משרד החוץ האמריקני הגיב לפיגוע: "ארה"ב מגנה בחריפות את פיגועי הטרור בגדה המערבית ובתל אביב. אנו שולחים את תנחומינו העמוקים למשפחות הקורבנות וליקיריהן ומאחלים החלמה לפצועים. פגיעה באזרחים חפים מפשע מכל לאום שהוא היא בלתי מוסרית. ארה"ב עומדת לצד הממשלה והעם בישראל".

תל אביב טרור פלסטיני איטליה שר החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד