ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"זה לא נגמר"

גורם מדיני: "יש התרעות בלתי פוסקות בגזרות שונות"

גורם מדיני בכיר התייחס למצב הביטחוני והבהיר: "זה לא נגמר, יש התרעות בלתי פוסקות בגזרות שונות". לדבריו, "זו הסיבה שהנחנו בצד כל דבר אחר כולל הרפורמה כדי לטפל בביטחון". הרצוג: "אויבינו פועלים בדרכים שונות ומגוונות לפגוע בנו"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

גורם מדיני בכיר התייחס הערב (מוצ"ש) למצב הביטחוני והזהיר: "זה לא נגמר, יש התרעות בלתי פוסקות בגזרות שונות. זו הסיבה שהנחנו בצד כל דבר אחר כולל הרפורמה כדי לטפל בביטחון". כך דווח בחדשות 12.

הגורם הוסיף: "הפילוג ואיומי הסרבנות עודדו את הצד השני לחשוב שיש לו הזדמנות לפעול נגד ישראל מוחלשת. נצטרך להעמיד אותו על טעותו".

בתוך כך, בתום הערכת מצב, הנחה שר הביטחון יואב גלנט את מערכת הביטחון להקצות תגבור של כוחות צה״ל לפעילות מחוז מרכז של משטרת ישראל. הסד״כ שיוקצה יסוכם בקרוב בדרגים המקצועיים.

בנוסף, שר הביטחון החליט להאריך את הסגר הכללי על יהודה ושומרון וסגירת המעברים ברצועת עזה עד למוצאי חג שביעי של פסח, בלילה שבין יום רביעי לחמישי.

בלשכת שר הביטחון הבהירו: "המשך הטלת הסגר כולל גם ביטול מיידי של הצעדים האזרחיים שאושרו לרגל חודש הרמאדן ומניעת כניסת פועלים לישראל".

בינתיים, בישראל ממשיכים במאמצים להשיג מודיעין ולגייס עוד כוחות. צה"ל הסיט ביממה האחרונה עוד גדוד לכביש 90 - כביש הבקעה., במטרה להחזיר לשם את תחושת הביטחון. בנוסף, פלוגות מילואים של מג"ב אמורות להתגייס מחר על מנת לסייע באבטחה בירושלים. 

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס בצאת השבת למצב הביטחוני ואמר: "אויבינו פועלים בדרכים שונות ומגוונות לפגוע בנו באופן מכוון במהלך התקופה הזו שאמורה להיות תקופת חג וחופשות. בשקרים נתעבים הם מלבים אש בין-דתית זרה. על גבה הם בונים פרובוקציות ומסיתים לפעולות אלימות ורצח של חפים מפשע על גבולותינו ובתוכנו". 

הנשיא הוסיף: "באופן מכוון הם פועלים להעמיק את קווי השסע בתוכנו, חותרים לפצל אותנו וחוגגים על הדם. הם מפרשים בצורה מוטעית את הרוח הדמוקרטית הישראלית שיכולה להגיע לוויכוחים קשים ומרים ולמחאות והפגנות נוקבות - אך להיות מלוכדת כנגד כל צר ואויב".

מתיחות ביטחונית יואב גלנט יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד