ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ראיון לוחמני

השגריר מזהיר את פוטין "נילחם עד אחרון מבינינו או אחרון מביניכם"

שגריר אוקראינה בבריטניה אמר שאוקראינה לא תנהל משא ומתן עם פוטין מעמדת חולשה. הוא אמר כי "ההחלטה היחידה היא שהרוסים צריכים לברוח מאוקראינה". בסקר באוקראינה נשאלו האזרחים אם תהיה מתקפה גרעינית האם להפסיק להילחם, ו-82% אמרו "לא".

השגריר מזהיר את פוטין "נילחם עד אחרון מבינינו או אחרון מביניכם"
ההרס בבורודיאנקה צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

שגריר אוקראינה בבריטניה שלח הודעה חריפה לרוסיה באמצעות העיתון הבריטי ה"דיילי אקספרס". ואדים פרייסטייקו אמר שבני ארצו ילחמו עד האיש האחרון לפני שהם יכנסו למשא ומתן כלשהו מתוך עמדת חולשה. הוא שלח מסר בוטה ולא דיפלומטי בעליל לאליטה הרוסית, מילים שהעיתון הבריטי תיאר כ"בלתי ראויים להדפסה".

הוא היה סקפטי לגבי דיווחים לפיהם אוקראינה עשויה לוותר על קרים במשא ומתן לשלום, והתעקש שרוסיה חייבת תחילה להוציא את עצמה מכל השטח האוקראיני. הוא אמר: "איננו יכולים לנהל משא ומתן עם אנשים שבאו והרגו את עמנו והרסו את האומה שלנו. מבחינתנו ההחלטה היא שהרוסים צריכים להתרחק מהאדמות שלנו. אז אנחנו צריכים להילחם עד האחרון שבהם או גם האחרון שלנו למרבה הצער".

הוא אמר שהוא מעודד מתגובת נאט"ו לאיום הגרעיני של הנשיא פוטין ומהאיום הרוסי האחרון לשלוח נשק גרעיני לבלארוס. הוא אמר: "שתי המדינות בעולם שיש להן ניסיון ממקור ראשון בקטסטרופה גרעינית הן יפן במלחמת העולם השנייה ואוקראינה בגלל צ'רנוביל. תאמינו לי, אנחנו יודעים בדיוק על מה מאיימים. אבל מה הייתם מצפים שנעשה, להפסיק להילחם כי פוטין ממשיך לשחק עם הקלף הזה?".

עוד אמר: "בסקר באוקראינה נשאלו האזרחים אם תהיה מתקפה גרעינית האם להפסיק להילחם, ו-82% אמרו לא, אנחנו נלחמים, אין לנו ברירה".

הנחישות האוקראינית להילחם מול האבדות ההולכות וגוברות, השגריר פרייסטייקו נשאל כמה חיילים אזרחים של אוקראינה מתו במלחמה. הוא אמר: "זו הייתה המדיניות שלנו מההתחלה לא לדון בהפסדים שלנו. כשהמלחמה תסתיים נכיר בזה, אני חושב שזה יהיה מספר נוראי. אבל כאן אנחנו שוב שונים מהרוסים, כל חיי אוקראיני יקרים לנו, נראה שלאליטה הרוסית לא אכפת כמה מהחיילים שלה נהרגו".

מלחמת אוקראינה רוסיה בריטניה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד