כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"שורשים של שנאה כלפי היהודים"

תושבי פולין הכו ושרפו בובת ענק של יהודי

במסגרת 'יום שישי הטוב' הציבו תושבי העיירה פרוכניק שבפולין בובת ענק המדמה יהודי, ביזו אותה, הכו אותה ושרפו אותה. האירועים האנטישמיים הללו מגיעים אחרי ארבע שנים בהן הפסיקו תושבי העיירה לעשות את המנהג האנטישמי הזה, בעקבות פרסומו ותקיפתו בכל רחבי העולם

תושבי פולין הכו ושרפו בובת ענק של יהודי
הבובה שנשרפה צילום: באדיבות המצלם

במסגרת אירועי 'יום שישי הטוב' של תושבי פרוכניק שבפולין, הוצבה בובה גדולה של יהודי, עם זקן, כיפה ואף גדול, הוכתה ונשרפה. מנהג זה התרחש אף לפני ארבע שנים ולאחר שפורסם בתקשורת הישראלית גונה ברחבי העולם ואף בעולם הנוצרי.

יו"ר הארגון לשימור המורשת היהודית במזרח אירופה מאיר בולקה אמר: "אני מרגיש כמו תקליט שחוזר על עצמו. האירוע הזה אמור להביך את העם הפולני. בטח לא את היהודים. יש חור שחור בתכנית הלימודים בפולין שהרי ידוע לכל כי יהודים לא הרגו את ישו. כדאי לחזור וללמד על כך אחרת ילדי פולין עלולים ללמוד לא נכון את ההסטוריה שלהם".

"לא יכול להיות שכמה שבועות לאחר שממשלת פולין וממשלת ישראל חתמו על הסכם לנירמול היחסים והשבת מסעות הנוער לפולין, אירועים של אנטישמיות ושנאה שכאלה חוזרים על עצמם. אני לא רוצה להגיד שהכתובת על הקיר אבל ברור לגמרי שיש פה חוסר טיפול משמעותי של הממשל הפולני בשורשים של שנאה כלפי יהודים. אחרי אירוע שכזה, הרי ברור שיש להשיב את האבטחה הישראלית למשלחות הנוער ולשקול מחדש את מהות ההסכם", המשיך.

אנטישמיות בפולין שריפת בובה מאיר בולקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד