כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חשש מהתלקחות

רה"מ נתניהו הזמין את לפיד לעדכון ביטחוני

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את ראש האופוזיציה יאיר לפיד לעדכון ביטחוני. במקביל, שר הביטחון, יואב גלנט, שוחח הערב עם עמיתו האמריקני, מזכיר ההגנה לויד אוסטין

רה"מ נתניהו הזמין את לפיד לעדכון ביטחוני
יאיר לפיד/בנימין נתניהו צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

בצל המתיחות הביטחונית: ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את ראש האופוזיציה יאיר לפיד לעדכון ביטחוני. כך נמסר מלשכת נתניהו. יצוין כי, מאז הקמת הממשלה קיימו שני המנהיגים שיחת עדכון אחת לפני למעלה מחודש וחצי. הפגישה התקיימה בכנסת. 

בתוך כך, שר הביטחון, יואב גלנט, שוחח הערב עם עמיתו האמריקני, מזכיר ההגנה לויד אוסטין.

השר גלנט סקר בפני מזכיר ההגנה את התקפות הטרור האחרונות שכללו ירי רקטות ופיגועים נגד אזרחי ישראל בזירות השונות. בנוסף, שר הביטחון פירט על המאמצים המתמשכים והבלתי מתפשרים של מערכת הביטחון לסיכול הטרור.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי, "גלנט הדגיש את פעולותיה של איראן לערעור היציבות האזורית באמצעות שלוחיה בסוריה, לבנון ורצועת עזה, ומאמציה לעודד את פעולות הטרור נגד אזרחים ישראליים בארץ ובעולם".

עוד נמסר: "השר גלנט שב והדגיש את מאמצי מערכת הביטחון כדי לאפשר את חופש הפולחן, ולצד זאת למנוע עימותים בהר הבית. השר גלנט הודה למזכיר אוסטין על עמידתו האיתנה לצידה של ישראל ועל ההכרה בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני מתקפות הטרור".

גורם מדיני בכיר התייחס הערב למצב הביטחוני והזהיר: "זה לא נגמר, יש התרעות בלתי פוסקות בגזרות שונות. זו הסיבה שהנחנו בצד כל דבר אחר כולל הרפורמה כדי לטפל בביטחון". כך דווח בחדשות 12.

הגורם הוסיף: "הפילוג ואיומי הסרבנות עודדו את הצד השני לחשוב שיש לו הזדמנות לפעול נגד ישראל מוחלשת. נצטרך להעמיד אותו על טעותו".

בתוך כך, בתום הערכת מצב, הנחה שר הביטחון יואב גלנט את מערכת הביטחון להקצות תגבור של כוחות צה״ל לפעילות מחוז מרכז של משטרת ישראל. הסד״כ שיוקצה יסוכם בקרוב בדרגים המקצועיים.

בנוסף, שר הביטחון החליט להאריך את הסגר הכללי על יהודה ושומרון וסגירת המעברים ברצועת עזה עד למוצאי חג שביעי של פסח, בלילה שבין יום רביעי לחמישי.

בלשכת שר הביטחון הבהירו: "המשך הטלת הסגר כולל גם ביטול מיידי של הצעדים האזרחיים שאושרו לרגל חודש הרמאדן ומניעת כניסת פועלים לישראל".

בינתיים, בישראל ממשיכים במאמצים להשיג מודיעין ולגייס עוד כוחות. צה"ל הסיט ביממה האחרונה עוד גדוד לכביש 90 - כביש הבקעה., במטרה להחזיר לשם את תחושת הביטחון. בנוסף, פלוגות מילואים של מג"ב אמורות להתגייס מחר על מנת לסייע באבטחה בירושלים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס בצאת השבת למצב הביטחוני ואמר: "אויבינו פועלים בדרכים שונות ומגוונות לפגוע בנו באופן מכוון במהלך התקופה הזו שאמורה להיות תקופת חג וחופשות. בשקרים נתעבים הם מלבים אש בין-דתית זרה. על גבה הם בונים פרובוקציות ומסיתים לפעולות אלימות ורצח של חפים מפשע על גבולותינו ובתוכנו".

הנשיא הוסיף: "באופן מכוון הם פועלים להעמיק את קווי השסע בתוכנו, חותרים לפצל אותנו וחוגגים על הדם. הם מפרשים בצורה מוטעית את הרוח הדמוקרטית הישראלית שיכולה להגיע לוויכוחים קשים ומרים ולמחאות והפגנות נוקבות - אך להיות מלוכדת כנגד כל צר ואויב".

 

בנימין נתניהו יאיר לפיד יצחק הרצוג לויד אוסטין יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד