כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נחיתת חירום

חשב שהוא הוזה: נחש קוברה קטלני התגלה בתא הטייס

נחש קוברה התגלה בטיסה מתחת למושב הטייס בדרום אפריקה. "טייסים מאומנים להמון תרחישים, אבל בהחלט לא להתמודד עם נחשים בתא הטייס", אמר הטייס, הוא הדגיש כי בהלה רק הייתה מחמירה את המצב. המטוס נחת נחיתת חירום

חשב שהוא הוזה: נחש קוברה קטלני התגלה בתא הטייס
נחש קוברה צילום: Pixabay

זה הרגיש כמו עוד טיסה עבור הטייס הדרום אפריקאי רודולף ארסמוס, עד שהבחין בנוסע נוסף במטוסו בגובה 11,000 רגל באוויר. עם זאת, זה לא היה בן אדם, אלא נחש קוברה שהחליק מתחת למושב שלו "אם להיות כנה באמת, זה כאילו המוח שלי לא קלט מה קורה, חשבתי שאני הוזה", אמר.

"כשהסתובבתי שמאלה והסתכלתי למטה ראיתי את הקוברה מזיז את ראשו לאחור מתחת למושב", הוא אמר ל-BBC. הוא ביצע נחיתת חירום בטיסתו מבלומפונטיין לפרטוריה בדרום אפריקה. המטוס הפרטי, מדגם ביצ'קראפט ברון 58, נשא ארבעה נוסעים, כמו גם את הנחש.

נשיכה מקוברה קטלנית יכולה להרוג מישהו תוך 30 דקות בלבד, כך שלא הוא רצה לגרום לפאניקה, ארסמוס אמר שהוא חשב היטב לפני שסיפר לאלה שהיו על הסיפון שיש נוסע  נוסף לא רצוי. הוא פחד שהנחש ייצא לכיוון הנוסעים לאחור ויגרום לבהלה המונית.

בסופו של דבר, הוא החליט לספר להם. "אכן הודעתי לנוסעים: 'תקשיבו נחש נמצא בתוך המטוס, הוא מתחת למושב שלי, אז בואו ננסה לרדת לקרקע כמה שיותר מהר'". איך הגיבו הנוסעים? ארסמוס תיאר רגע של שקט מוחלט: "אפשר היה לשמוע מחט נופלת ואני חושב שכולם קפאו לרגע או שניים".

טייסים מאומנים להמון תרחישים, אבל בהחלט לא להתמודד עם נחשים בתא הטייס, אמר, הוא הדגיש כי בהלה רק הייתה מחמירה את המצב. המטוס ביצע נחיתת חירום.

עם זאת, נוכחותו של הנחש, על אף שהיא מזעזעת, לא הייתה הפתעה מוחלטת. שני אנשים שעבדו בשדה התעופה בווסטר, בו המריא המטוס לראשונה, אמרו כי הבחינו בנחש זוחל מתחת למטוס. הם ניסו לתפוס אותו, אך ללא הצלחה.

ארסמוס אמר שהוא ניסה למצוא את הנחש לפני שעלה למטוס עם נוסעיו, אך "למרבה הצער הוא לא היה שם, אז כולנו הנחנו שהוא בטח זחל החוצה ביום שני, אך מסתבר שהוא השתחל למטוס". הנחש עדיין נעדר, מהנדסים שבדקו את המטוס לא מצאו אותו.

דרום אפריקה נחיתת חירום קוברה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד