כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הגברת הראשונה תייצג את ארה"ב

הנשיא ביידן התקשר למלך צ'ארלס להודיע שלא ישתתף בהכתרתו

הנשיא ביידן הודיע למלך צ'ארלס בשיחת טלפון שהוא לא ישתתף בהכתרתו - והגברת הראשונה ג'יל תלך במקומו. הכתרתו של המלך צ'ארלס תתקיים ב-6 במאי במנזר וסטמינסטר. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התקשר למלך ביום שלישי האחרון כדי לאשר את התוכניות. ביידן אישר שהגברת הראשונה ג'יל ביידן תוביל את המשלחת האמריקנית באירוע

הנשיא ביידן התקשר למלך צ'ארלס להודיע שלא ישתתף בהכתרתו
המלך צארלס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הגברת הראשונה ג'יל ביידן תוביל את המשלחת האמריקנית להכתרת המלך צ'ארלס ב-6 למאי הקרוב, ותייצג את אמריקה בהכתרת המלך הבריטי החדש במקום הנשיא ג'ו ביידן, שלא ישתתף. הנשיא ביידן התקשר למלך צ'ארלס ביום שלישי האחרון כדי לומר שהגברת הראשונה תייצג אותו, כך אמר מקור ל'דיילי מייל'.

הבית הלבן פרסם מאוחר יותר על השיחה, וציין כי ביידן גם אמר לצ'רלס שהוא מצפה לפגוש אותו במועד מאוחר יותר בבריטניה. הנשיא בירך את המלך על ההכתרה הקרובה והודיע ​​לו שהגברת הראשונה ג'יל ביידן מצפה להשתתף בשם ארצות הברית. הנשיא גם הביע את רצונו להיפגש עם המלך בבריטניה "במועד עתידי".

גברת ביידן תשתתף בטקס ב-6 במאי במנזר וסטמינסטר בלונדון, שם התקיימו הכתרות במשך כמעט 1,000 שנים. גורמים אמריקאים וגם בריטים אמרו שהיחסים בין שתי המדינות נותרו חזקות. כשהם מציינים שנשיאים בדרך כלל לא משתתפים בהכתרות.

צ'ארלס, כמלך, הוא מעל הפוליטיקה, אבל הוא ראש מדינה וממלא תפקיד חשוב במערכת היחסים המיוחדת והמהותית שחולקות ארצות הברית ובריטניה. עם זאת, יש תקדים לנשיא ארצות הברית שלא השתתף בהכתרה מלכותית.

הנשיא אייזנהאואר לא השתתף בהכתרת המלכה אליזבת השנייה. במקום זאת, המשלחת האמריקאית כללה את ארל וורן, אז מושל קליפורניה; ג'ורג' מרשל, מזכיר המדינה לשעבר; ועומר בראדלי, רמטכ"ל צבא ארה"ב.

המלך צארלס ג'יל ביידן ג'ו ביידן בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד