כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מטרילים את השכנים

פשעי המלחמה של פוטין הוקרנו בגבול בלארוס על מסך ענק עם רמקולים

באזור ז'יטומיר באוקראינה הגובל בבלארוס, הוצב מסך קולנוע ורמקולים ענקיים מול אזרחי בלארוס. בלארוס היא אחת מבעלי בריתו של פוטין. דגל בלארוס הוצב ליד המסך לצד דגל אוקראינה כדי להראות שאוקראינה תומכת בעם הבלארוסי

פשעי המלחמה של פוטין הוקרנו בגבול בלארוס על מסך ענק עם רמקולים
מיכאל פודולק אוקראינה מלחמת אוקראינה הרס בבוצ'ה צילום: ישי ירושלמי

מנהיגי אוקראינה המציאו דרך חדשה לחנך את שכניהם ואויביהם לגבי פשעי המלחמה שביצע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בארצם. הנהגת העיר ז'יטומיר באוקראינה הגובלת בבלארוס, הקימה מסך קולנוע ענקי בחוץ על הגבול עם רמקולים ענקיים.

המסך משדר חדשות מתוך אוקראינה על המעשים הבלתי נתפסים שביצעו חיילים רוסים באוקראינה, המסך מציג גם קטעים של נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, התומך בגלוי בפוטין, המסך גם מציג קטעים של התקפות על אוקראינה שיצאו מאדמת בלארוס.

על פי הדיווח באתר 'מדוזה' המתנגד לפוטין "הסרטון מציג גם תמונות של גופות אזרחים בבוצ'ה שנהרגו במהלך כיבוש העיר על ידי רוסיה". על פי דיווחים באוקראינה ניתן לשמוע ולראות את השידור החי בבלארוס, מנהיגים בצד האויב טרם הגיבו על כך.

גם דגל בלארוס הוצב ליד המסך לצד דגל אוקראינה כדי להראות שאוקראינה תומכת בעם הבלארוסי. בשידור גם פורסם פנייה של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לבלארוסים. הרשויות בבלארוס לא הגיבו על המסך. עם זאת, הרשת הבלרוסית העצמאית 'זרקאלו' דיווחה כי רשות הגבולות של בלארוס התלוננה בעבר על כך ששומרי הגבול האוקראינים עסקו ב"פרובוקציות" כמו שירת ההמנון האוקראיני וצעקות, "אני הולך לזרוק רימון".

 

אלכסנדר לוקשנקו מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד