כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
שיחה מצמררת

אב הנרצחות מספר כיצד גילה על הגרוע מכל

ליאו דיי אביהן של שתי האחיות שנרצחו בבקעת הירדן ביום שישי, סיפר כיצד גילה את הזוועה לאחר שעקב אחרי מכוניתן באמצעות מכשיר מעקב. "אמרתי שכולם בסדר, אבל כשהתקשרתי לאשתי ולשתי הבנות שלי לא היתה תשובה"

אב הנרצחות מספר כיצד גילה על הגרוע מכל
זירת הפיגוע צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

הרב ליאו דיי, אביהן של שתי האחיות מאיה ורינה דיי הי"ד מהיישוב אפרת שנרצחו ביום שישי האחרון ביריות בבקעת הירדן, סיפר כיצד גילה את הנורא מכל לאחר שעקב אחר מכוניתם באמצעות מכשיר מעקב.

ליאו דיי, בן 51, שעלה לישראל מבריטניה, סיפר כי ראה את אשתו הפצועה באורח אנוש מועברת לבית החולים. בנותיו מאיה בת ה-20 ואחותה רינה בת ה-16 נהרגו במקום. טרוריסטים פלסטיניים פתחו באש לעבר רכבם כשנסעו לחופשה משפחתית.

כשהוא מדבר ממיטת בית החולים לצד אשתו, ליאו דיי אמר ל'דיילי מייל' כי הוא נסע עם בני משפחה אחרים במכונית במרחק לא רב ממכונית אשתו והבנות, קרוב משפחה התקשר לשאול אם הוא יודע "על הירי ואם המשפחה בסדר". "אמרתי שכולם בסדר, אבל כשהתקשרתי לאשתי ולשתי הבנות שלי לא היתה תשובה".

בבהלה, הוא הפעיל מכשיר מעקב של גוגל המאפשר להורים לעקוב אחר הטלפונים הניידים של ילדיהם. זה הוביל אותו ליישוב חמרה שם ראה את אשתו לוסי מועברת לאמבולנס.

הרב דיי יליד לונדון אמר: "הבנות שלי היו חברות וגם אחיות, מאיה עשתה שירות לאומי בדרום, והתלהבה לעזור לזולת. רינה היא מה שהיית מכנה תלמידת A, היינו גאים בהם. מצבה של אשתי קשה מאוד, אנחנו מתפללים, ואנשים ברחבי העולם מתפללים שמצבה תשתפר". הוא הוסיף: "אני לא מאשים את המחבלים כי הם יובאו לדין. אני מודאג יותר מהמתחים בין היהודים בישראל, היהדות עוסקת באיזון בין אהבה לצדק".

משפחת דיי עזבה את בריטניה ב-2014, לאחר שחזרה לבריטניה מישראל ב-2008. לאחר מכן חזרו לירושלים, הרב דיי הוא סופר ואיש אקדמיה מוערך מאוד. כשעזב את תפקידו כרב בית הכנסת Radlett United בהרטפורדשייר אנגליה אמר: "זה היה כבוד עצום עבור לוסי ואני שחיינו בקהילה החמה והידידותית הזו. אנחנו נוקיר את התקופה הזו של חיינו".

הרב דיי אמר שהוא התגורר בישראל לפני שחזר לבריטניה ב-2008, אבל המשפחה "התגעגעה לזה בעוצמה" והחליטה לחזור. "אנחנו אוהבים את מדינת היהודים, את המגוון העצום של מוסדות לימוד יהודיים, את העובדה שהאוטובוסים לא נוסעים בשבת, את היכולת לקנות אוכל כשר בכל סופרמרקט ותרבות שמתאימה לחלוטין לזו שלנו", הוסיף.

 

 

בקעת הירדן האחיות די ליאו די לוסי די רינה מרים די מאיה אסתר די

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד