י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עם עליית המתיחות

ארה"ב שלחה צוללת תקיפה: איראן נערכת לתקוף ספינות ישראליות

האיראנים נערכים לתקוף באמצעות מל"טים ספינות בבעלות ישראלית במפרץ הפרסי ובים הערבי. ארה"ב שולחת צוללת תקיפה למזרח התיכון עם עליית המתיחות בין איראן וישראל. גורמים רשמיים אמרו כי המהלך נועד כגורם מרתיע נגד איראן וכדי לשמור על יציבותו של אחד מנתיבי השיט העמוסים בעולם. חברות ספנות ישראליות הוזהרו על ידי הצי החמישי של ארה"ב ביום חמישי האחרון

ארה"ב שלחה צוללת תקיפה: איראן נערכת לתקוף ספינות ישראליות
צוללת צילום: דובר צה"ל

חיל הים של ארצות הברית הודיע כי הוא פרס צוללת טילים במזרח התיכון, יום לאחר שהצי החמישי של ארה"ב ושותפיה פרסמו אזהרה הממליצה לכל הספינות באזור לנהוג בזהירות בעקבות הסלמה במתיחות בין איראן לישראל, כך לפי דובר הצי האמריקני.

צבא ארה"ב וסוכנויות מודיעין ישראליות אמרו כי כוחות האוויר והחלל של משמרות המהפכה של איראן מכינים מתקפת מל"טים נגד ספינות סוחר אזרחיות בבעלות ישראלית ששטים במפרץ הפרסי ובים הערבי, כך לפי שני בכירי מודיעין מערביים עם ידע על האיומים ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'.

אסטרטג פוליטי איראני המקורב למשמרות המהפכה אמר לעיתון כי איראן שוקלת התקפות על ספינות בבעלות ישראלית באזור כאמצעי נקמה נגד תקיפות אוויריות ישראליות בסוריה שחיסלו שניים מאנשיהם.

גורמים אמריקנים אמרו כי פריסת הצוללת, 'USS פלורידה', נועדה להרתיע את איראן ולשמור על יציבותו של אחד מנתיבי השיט העמוסים בעולם, בו מועברים מדי יום סחורות מסחריות, נפט וגז בשווי מיליוני דולרים.

צוללת 'פלורידה', שיש לה יכולת לשאת 154 טילי שיוט טומהוק, נכנסה לאזור ביום חמישי האחרון והחלה לעבור את תעלת סואץ ביום שישי, כך על פי דובר הצי האמריקני.

"האירועים האחרונים, כולל התקיפות בסוריה ואיומים פומביים של איראן נגד ספינות סוחר, הניעו אותנו להזכיר לימאים האזוריים לשמור על ערנות", מסר טימותי הוקינס, דובר של הצי החמישי, שבסיסו בבחריין.

ההצהרה הפומבית שהכריזה על מיקומה ונוכחותה של הצוללת הייתה חריגה ביותר מכיוון שהצבא האמריקני אינו מעדכן בדרך כלל בנוכחות הצוללות שלו בשום מקום, בניגוד לספינות ומטוסים, שניתן לעקוב אחריהם.

חברות ספנות ישראליות הוזהרו על ידי הצי החמישי של ארה"ב ביום חמישי האחרון, כך מסר לעיתון עובד בכיר בחברת ספנות ישראלית. התקפות קודמות של איראן על ספינות מסחריות, לדבריו, בוצעו נגד ספינות שהיו שייכות בעבר לישראלים, או שהיו בבעלות חלקית בלבד של ישראלים, במה שנראה כמקרים של זיהוי שגוי.

הומלץ לספינות ישראליות לכבות את המשדרים שלהן, להפליג קרוב ככל האפשר לחופי עומאן ולהתרחק מהחוף האיראני, ולדווח באופן שגרתי על מיקומן ועל כל פעילות חשודה.

 

ארה''ב צוללת איראן משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד