כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ברקע ההדלפה מהפנטגון

השר מ'עוצמה': "בכירים במערכות הבטחון פועלים במתכונת מרד"

השר עמיחי אליהו התייחס למצב הביטחוני וטען כי, "בכירים במערכות הבטחון פועלים במתכונת 'מרד', מה שאף אחד לא העלה בדעתו". אליהו הוסיף: "כולנו צריכים להתגייס למשימה ביתר שאת ובתבונה"

השר מ'עוצמה': "בכירים במערכות הבטחון פועלים במתכונת מרד"
הרב עמיחי אליהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר עמיחי אליהו תקף היום (ראשון) את בכירי מערכת הביטחון וטען כי, "בכירים במערכות הבטחון פועלים במתכונת "מרד", מה שאף אחד לא העלה בדעתו". לדבריו, "כולנו צריכים להתגייס למשימה ביתר שאת ובתבונה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף בתגובה: "שר בממשלה שמאשים את ראשי מערכת הבטחון במרד צריך להוכיח שהוא צודק או לעוף מתפקידו בו ביום".

השר אליהו כתב בטוויטר ברקע המצב הביטחוני כי, "בני גילי ודאי זוכרים את הסכמי אוסלו שהוכתבו למדינת ישראל בידי קומץ אנשים שלא קיבלו את המנדט מהציבור. זה לא שאמרנו להם - בכינו והתחננו שלא יביאו לפה את הרוצחים מתוניס. אבל בדיוק כמו היום, כשהם מגובים בתקשורת ובמערכת משפטית אוהדת, הם התעלמו, זלזלו וקנו את המנדט ה61 בעזרת שוחד פוליטי".

אליהו הוסיף ותקף: "טהורים וחכמים בעיני עצמם. הם המשיכו עם הקונספציה כשהם הדיחו מצה"ל את רוח הלחימה, תוך שהם מניחים לקרנות זרות להכשיר את הקצינים המצוינים שלנו, לתפיסות "השלום" בצלמם של הסכמי אוסלו. מי שהעז לכתוב או לומר משהו ברוח אחרת הועלה למוקד".

לדבריו, "בתקופה ההיא; קשה להאמין - היינו יכולים לשלוח ילדים לטיול בבית כנסת העתיק בעזה. היינו עושים קניות ביריחו. עד שהם הביאו לפה חורבן בעטיפה נוצצת של שלום. מוות ודם בחסות בין לאומית יוקרתית. והיו מי שקנו את ההבלים הללו. היו מי שתמכו בתהליך, תוך שהם מחלישים את מעמדה של ישראל בעולם. מכרסמים בלגיטימיות של העם היהודי לחיות בארץ ישראל".

עוד כתב אליהו: "35 שנה של עיוות מוסרי ותשלומי ענק לרשות הפלשתינאית רק העמיקו את חרפתה של מדינת ישראל. 35 שנה שבהם כל מי שדיבר על הסכסוך בטון לאומי, נצבע כפשיסט וגזען. 35 שנים אנחנו צריכים לשלם למחבלים דמי פרוטקשן על מנת שהם יסכימו לתת לנו הבטחה למעט שקט.

35 שנה ששופטי ישראל מקלים ראש בכניסה של מחבלים מעזה לארץ במסגרת איחוד משפחות, מתעלמים מפשיעה לאומנית, ומזלזלים בניסיונות רצח תמידי של אויבינו מבפנים. 35 שנה שאנחנו רואים את חיילי צה"ל מתמגנים ומכילים; שלא לומר לפעמים מפוחדים, תחת טרור לאומני וכשמישהו מהם מעז להגן ולהשיב מלחמה הוא נשלח אחר כבוד לחקירה של פרקליטי השלום.

35 שנה בהן אנחנו משלמים ביטוח לאומי למשפחות מחבלים אויבי ישראל, בשל ההנחיה המשפטית. 30 שנה שאזרחי ישראל בוחרים בממשלת ימין ולא מקבלים את מה שהם רוצים, משום שהממשלה לא מסוגלת לבצע את המדיניות שלה - כפי שכולם רואים היום. את זה אנחנו לא יכולים לשנות ביום אחד וגם לא בשלושה חודשים", כתב.

לדבריו, "אותם אלו שהביאו עלינו את אוסלו עם "קורבנות השלום", מוכנים לעודד סרבנות; להקריב את הנאמנות של טייסי ישראל; את הכלכלה של מדינת ישראל ואת הביטחון האישי של כל אחד ואחד מאיתנו. זו מערכה שלנו כשליחי הציבור, אבל לא פחות מכך זו מערכה שנדרש לשמוע בה את קולו של הציבור".

אליהו טען: "העם היהודי עבר משברים איומים ונוראים ובסופו יצא מחוזק יותר. הימים האלה טוענים אותנו בבהירות מוסרית ובתחושת צדק שבלי ספק יכריעו בסופה של המערכה הזו. לכולם ברור שאת ביטול הסכמי אוסלו, נוכל לעשות כשהציבור הימני והאמוני ילבש בגדי מלכות, יגיע לעמדות מפתח, ולא יאפשר לקבוצות אנטי דמוקרטיות לקחת את הדמוקרטיה הישראלית בשבי. אנחנו בליבו של מאבק לחירות ולעצמאות שלנו מכל הגופים הזרים שמנסים לעצב את דמותה של מדינת ישראל בדמותם כצלמם. ולמרות האתגר אני מאוד אופטימי", כתב לסיום.

לאחר מכן, במענה לשאלת גולשת שהתלוננה על ההבטחות שנתנו במהלך הבחירות אמר: "אנחנו מבטיחים גם עכשיו. רק שהניתוח מורכב. כשיש לך במדינה בכירים במערכות הבטחון שפועלים במתכונת "מרד", מה שאף אחד לא העלה בדעתו. כולנו צריכים להתגייס למשימה ביתר שאת ובתבונה".

כזכור, ממסמכים שהודלפו מהפנטגון עולה כי צמרת המוסד עודדה את עובדיה ואזרחים בישראל להשתתף במחאה נגד ההפיכה המשטרית. לפי הדיווח, המידע הושג באמצעות מודיעין אותות, ה'ניו יורק טיימס' שדיווח על כך, לא הצליח לאמת את הערכת המודיעין האמריקאי. בכירים במערכת הביטחון בישראל הכחישו את הפרטים, ומשרד ראש הממשלה כינה אותם שקריים ומופרכים.

עמיחי אליהו מערכת הביטחון מתיחות ביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד