כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
קורע לב

הפיגוע הקטלני בבקעת הירדן: האחיות מאיה ורינה די הי"ד מובאות למנוחות

בשעה זו מובאות למנוחות האחיות מאיה ורינה די הי"ד, שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן. ההלוויה בבית העלמין בכפר עציון | שידור חי

הפיגוע הקטלני בבקעת הירדן: האחיות מאיה ורינה די הי"ד מובאות למנוחות
זירת הפיגוע צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

הפיגוע האכזרי בבקעת הירדן: בשעה זו צפויה להתחיל בבית העלמין בכפר עציון, הלוויתן של האחיות מאיה ורינה די הי"ד, שנרצחו בפיגוע.

מאיה בת ה-20 הייתה בת שירות שלמדה במדרשה בלוד, ואחותה רינה בת ה-16 הייתה תלמידת כיתה י' באולפנה בקריית ארבע והדריכה בסניף עזרא ביישוב אפרת שם התגוררו. הן עלו עם המשפחה מאנגליה כשהיו ילדות.

18:00: חברתה של אחת ההרוגות ספדה לה: "כולם אהבו אותה מאוד, היא הייתה חברה טובה ובן אדם מדהים. תמיד הייתה נחמדה לכולם, ובאמת אהבנו אותה מאוד. אנחנו עצובים וכועסים. עצובים על הרצח המזעזע וכועסים על המצב ועל המחבלים".

17:50: האחות טלי ספדה: "אין תמונה מספיק טובה להמחיש את מי שאת רינה. אני רואה אותך תמיד, לפני שנה הורדנו את הקיר בין החדרים. היינו מדברות על כל דבר בעולם לאחרונה הקשר שלנו התחזק ממש. ראית את העולם בצורה חכמה ומיוחדת. העולם הפסיד שתי נשמות ענקיות. נחזור הביתה וזה לא יהיה אותו דבר. הייתי איתך מאיה 19 שנה, ואיתך רינה 16 - אני אהיה איתכן לעד".

17:45: האח הקטן ספד ואמר: "סליחה שלא יכולנו להיות כאן במקומכם". 

17:40: האחות קרן ספדה גם לרינה אחותה הגדולה ואמרה: "הבטחתי לך שאשמור עלייך ואני מצטערת שלא הגשמתי את ההבטחה שלי. הייתי עושה הכול כדי להיות שם ברכב במקומך. לא מצליחה לחשוב מה עשית שם באותן שניות של כאב ולא הייתי שם כדי להציל אותך. עזרת לי ברגעים הכי קשים ובשינויים הכי קשים בחיי, כל הזמן אמרת לי 'אני רוצה להיות כמוך כשאגדל'. אני רוצה להיות אדם יותר טוב בשבילך".

17:35: קרן, אחותה של הנרצחות הקטנה ממאיה בשנה ספדה לה: "היית כל העולם בשבילי - מישהי להתייעץ, לפרוק, לכעוס עליה, בידיעה שתסלחי לי על הכול. עברנו הכול יחד, עשינו הכול יחד. ידענו מה להגיד אחת לשנייה כשהיינו עצובות. היית גאה בי ברמות - היית האחות הגדולה הכי טובה. היית יודעת מה לעשות עם כל בעיה שהייתה לי, היית מרימה אליי טלפון מיד. לא היינו רק אחיות אלא החברות הכי טובות". 

17:30: עוד מההספד של האב: "ביום הזיכרון והעצמאות נצעד יחד שמאל וימין, חילונים ודתיים, מאוחדים יחד נגד האיום האמיתי של הרוע - חמאס איראן, שלא אכפת להם אפרת תל אביב לונדון או איטליה. נצעד כאחד - עם ישראל חי".

17:25: עוד מאב המשפחה: "אנשים שאלו אותי איך יש לך עדיין כזאת אמונה? אמרתי להם שיש נוסחה אחת לאמונה - תמיד להיות בפוקוס על מה שיש לך ולא על מה שאין, ועדיין יש לי שלושה ילדים נפלאים ואישה נהדרת".

17:20: האב ליאו די, ספד לבנותיו: "לנצח תישארו מלאכיות - עם ישראל חי".

17:15: בהלוויה משתתפים השרים בצלאל סמוטריץ' ואופיר סופר, וכן הנשיא לשעבר רובי ריבלין.

17:10: בני משפחת די בירכו את ברכת "דיין האמת", אך לא עשו קריעה בשל החג - כמנהג ירושלים.

17:05: בפתח מסע ההלוויה, שרו המשתתפים שירים מהגדת הפסח, ובהם "והיא שעמדה".

מהיישוב אפרת שם התגוררו הנרצחות נמסר כי, "ההגעה לבית העלמין תתבצע בעזרת מערך הסעות ממתחם מנחת המסוקים בסמוך לחטמ"ר עציון ובמידת הצורך מהגבעה הצהובה. לא תתאפשר כניסת רכבים פרטים אל שטח בית העלמין ואין לחנות בצידי הדרך או להגיע רגלית".

עוד נמסר: "בשעה 16:00 יצאו בני המשפחה מביתם בפיטום הקטורת אל בית העלמין. חברים, מכרים, שכנים תושבי אפרת והגוש מוזמנים ללוות לתמוך לעודד ולחזק את בני משפחת די בשעה קשה זאת על ידי עמידה לאורך רחובות אפרת עם דגל ישראל".

בתוך כך, בבית החולים הדסה עין כרם ממשיכים הרופאים במאמצים לייצב את מצבה של אם המשפחה לאה (לוסי) שנפצעה באורח אנוש בפיגוע הירי בבקעה. בבית החולים עדכנו הבוקר כי האם מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם, לאחר שאתמול בלילה עברה ניתוח אורתופדי דחוף.

כזכור, שתי האחיות תושבות אפרת נרצחוביום שישי בפיגוע ירי שאירע בצומת חמרה שבבקעת הירדן. האם שישבה אף היא ברכב נפצעה באורח קשה. בתחילה הוזעקו כוחות ההצלה לתאונת דרכים קשה, אך בהמשך התגלו על הרכב סימני ירי, אז התברר כי מדובר בפיגוע. כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המחבלים. בעקבות הפיגוע, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון.

מתחקיר ראשוני עולה כי המחבלים רדפו אחר הרכב שבו נסעו הנשים וגרמו לו לסטות לצד הדרך, אז פתחו לעברו בירי מאסיבי. בזירה אותרו 22 תרמילים, ככל הנראה של רובה מסוג קלצ'ניקוב. לפי צה"ל, התקבל דיווח על תאונת דרכים בין רכב ישראלי לפלסטיני. כוחות צה"ל שהגיעו לנקודה זיהו מספר פגיעות ירי ברכב הישראלי וקבעו כי מדובר בפיגוע.  כוחות צה"ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים.

פראמדיקים של מד"א של מד"א שהוזעקו לזירת הפיגוע, נאלצו לקבוע את מותן של 2 נשים בשנות ה-20 ומעניקים טיפול רפואי לאישה כבת 40 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית. מסוק מד"א-הצלה אייר נחת בזירה. 

פראמדיק מד"א דניס פולקוב סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב ישראלי עם 3 נשים מעוך ורכב פלסטיני. מהרכב חולצו 2 צעירות בשנות ה-20 כשהן מחוסרות הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותן בשטח. אישה כבת 40 סובלת מחבלה רב מערכתית קשה ואנחנו נלחמים על חייה בשטח".

רשף אורי אורבך מפקד אשכול בקעת הירדן בכבאות והצלה מחוז יו"ש אמר: "נקראנו לתאונת דרכים קשה סמוך לחמרה בבקעת הירדן. עם ההגעה למקום זיהינו רכב ובו שלוש נפגעים עם סימני קליעים על הרכב, ופציעות אופייניות לאירוע פח"ע. מייד דיווחנו לאחור כי ישנו חשד לפח"ע".

"התחלנו מיד בהוצאת הנפגעים, ובמתן סיוע לכוחות הרפואה במקום, זאת במקביל לסריקות שביצענו בשטח לאיתור רכבים נוספים. בסריקות זיהינו רכב נוסף עם פגיעת "חזית אחור", אולם ללא נפגעים", הוסיף אורבך.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, התייחס לפיגוע בבקעה ואמר: "מדובר בפיגוע רצחני שמזכיר לנו עד כמה איום הפח"ע במתווים השונים רלוונטי. לכן לצד פעילות שלנו ושל כוחות הביטחון בכל הגזרות, אני קורא לכל מי אזרח שיש ברשותו נשק ברישיון ומיומן לתפעל אותו כחוק- לשאת אותו בימים אלו".

פיגוע ירי רינה מרים די מאיה אסתר די כפר עציון אפרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד