כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
באמצע ליל הסדר

צפו: עם הקיטל והגרטל המתנדבים גררו את הגנרטורים ועלו על המשאית

ארגון 'חברים' מרוקלנד ניו יורק וארגון 'חברים' ממונטריאול קנדה שיתפו פעולה בחג הראשון של פסח כדי לסייע לאלפי קשישים, חולים ותינוקות שנולדו במונטריאול - קנדה לאחר סערה הרסנית. לאחר התייעצות עם רבנים מתנדבי הארגון ממונטריאול פנו בחג לארגון חברים ברוקלנד ניו יורק בבקשת עזרה  

צפו: עם הקיטל והגרטל המתנדבים גררו את הגנרטורים ועלו על המשאית
מנזקי הקרה בקנדה צילום: באדיבות Vip Collision מונסי

מאמץ משותף בין ארגון 'חברים' מרוקלנד ניו יורק לארגון 'חברים' ממונטריאול שבקנדה הביא סיוע בחג ראשון לאלפי קשישים וחולים ותינוקות בני יומם במונטריאול לאחר סערה הרסנית. ההרפתקה הבלתי נתפסת התפתחה בלילה השני של פסח בחו"ל אז בני חו"ל חוגגים יו"ט שני של גלויות, כשארגון 'חברים' מרוקלנד קיבלו קריאה דחופה מארגון 'חברים' ממונטריאול כי סערה קשה פרצה בעירם בערב פסח, והפילה את החשמל לעשרות אלפים.

כמעט כולם האמינו שהחשמל יחזור לכל היותר לאחר מספר שעות, אך עבר יום שלם עם אלפי בתים שעדיין היו ללא חשמל, המצב החל להיות בלתי נסבל במהירות כשהטמפרטורות צנחו לכ-25 מעלות מינוס.

התיעוד צולם על ידי נוכרי

גם בתי כנסת רבים היו בחושך והתנאים בחוץ היו קשים, עם עשרות עצים שנפלו וקרח רב היה בכל מקום אפשרי. המתנדבים הבינו כי יש תושבים רבים שחוסר החשמל אצלם הוא סכנת נפשות. עם זאת לא היו גנרטורים זמינים בשום מקום, וארגון הצלה ממונטריאול וארגון חברים לא יכלו לסייע. הדבר היחיד שיכלו לעשות, זה להעביר אנשים למקלטים מחוממים ולבתים המעטים שהיו בהם חשמל עם חימום.

לאחר התייעצות עם רבנים כולל הדיין מסקווירא הרב יוחנן הלוי וואזנר ראש בית הדין של חסידות סקווירא בארצות הברית, מתנדבי הארגון ממונטריאול פנו בחג לארגון חברים ברוקלנד ניו יורק בבקשת עזרה.

לאחר התייעצות דחופה נוספת עם רבני הארגון, יצאו מתנדבי חברים מרוקלנד לפעולה. באמצע ליל הסדר ביו"ט שני של גלויות, מתנדבים מרוקלנד עם הקיטל והגרטל, המתנדבים גררו את הגנרטורים החלו להעמיס משאית עם עשרות גנרטורים, תנורי חימום, כבלים של חשמל ומיכלי גז כדי לשלוח לאחיהם הנואשים בקנדה, כך דיווח האתר Yeshiva world news.

נהג לא יהודי מסיירת השבת של הארגון נסע עם המתנדבים החרדים מניו יורק חצי דרך לקנדה, כ-4 שעות נסיעה, באותו הזמן יצאו מתנדבים חרדים מקנדה עם נהג לא יהודי לכיוון ניו יורק. באמצע הדרך שתי המשאיות עצרו, המתנדבים מרוקלנד העמיסו את הציוד על המשאית של הארגון מקנדה, והם העבירו את הציוד ליהודים בקנדה שהיו זקוקים להם נואשות וכך הצילו חיים של רבים.

מונטריאול קנדה מחוז רוקלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד