כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ללא האם שנלחמת על חייה

האחיות מאיה ורינה די הובאו למנוחות: "משפחה אחת שקטה, וכל העם כואב"

האחיות מאיה ורינה די, שנרצחו ביום שישי האחרון בפיגוע הירי בבקעה, הובאו למנוחות בבית העלמין בכפר עציון בהיעדרה של האם שעדיין נלחמת על חייה. בהלוויתן השתתפו אלפים רבים שבאו לבקשת האב, שאמר בהספדו: "אין שום הוכחה גדולה יותר לאחדות עם ישראל"

האחיות מאיה ורינה די הובאו למנוחות: "משפחה אחת שקטה, וכל העם כואב"
הלווית האחיות די הי"ד צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

האחיות מאיה ורינה די, שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן ביום שישי האחרון, הובאו למנוחות הערב בבית העלמין בכפר עציון כשאלפים רבים מלווים אותן בדרכן האחרונה. בהלוויה לקחו חלק אישי ציבור שונים, וביניהם שר האוצר סמוטריץ', השר לביטחון לאומי בן גביר והנשיא לשעבר רובי ריבלין.

אביהן של הנרצחות לואי, תהה בדמעות בהספדו: "איך אסביר ללוסי מה קרה לשתי המתנות היקרות שלה, כשתקום מהקומה? העם היהודי הוכיח היום שהוא עם אחד. משפחה שקטה אחת הרוסה, וכל העם כואב. אין שום הוכחה גדולה יותר לאחדות שלנו, עם ישראל חי. ידענו את זה, למעשה תמיד ידענו את זה".

"ביום הזיכרון והעצמאות נצעד יחד שמאל וימין, חילונים ודתיים, מאוחדים יחד נגד האיום האמיתי של הרוע - חמאס איראן, שלא אכפת להם אפרת תל אביב לונדון או איטליה. נצעד כאחד - עם ישראל חי", הוסיף האב להספיד וביקש להתפלל לרפואת אשתו לאה: "אנחנו לא יכולים לאבד גם אותה".

האחות קרן ספדה למאיה ולרינה: "אחותי הגדולה, אני לוקחת על עצמי את תפקיד הבכורה. בחיים לא אצליח להדביק אותך אפילו לא קצת. מבטיחה לשמור על טלי ועל יהודה. רינה אחותי הקטנה, הבטחתי שאשמור עלייך ולא עמדתי במשימה. הייתי עושה הכל כדי להיות שם ברכב במקומך. נולדנו באותו יום. היה אמור להיות לנו יום הולדת בקרוב - עכשיו תמיד יהיה לי חוסר".

בתום ההספדים ואחרי אמירת הקדיש נאמר כי "מאחר ומאיה ורינה נרצחו יחדיו בפיגוע, הן תקברנה בקבר מכפלה". בזמן קבורת הנרצחות שרו ההמונים "שיר למעלות".

במהלך הלוויה נודע כי רכבם של המחבלים שרצחו רינה ומאיה אותר היום בשכם. הרכב מסוג פולקסווגן נלקח על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים והועבר לכוחות הביטחון הישראליים. מדובר ברכב עם לוחית זיהוי ישראלית, ככל הנראה גנובה.

מאיתור הרכב ניתן להעריך שהמחבלים ביצעו את הפיגוע בצומת חמרה ונמלטו לשכם, אולם מאז כבר הסתלקו משם וכעת הם מסתתרים ברחבי צפון השומרון. המצוד אחריהם נמשך.

רינה מרים די מאיה אסתר די לוסי די ליאו די בקעת הירדן האחיות די

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד