כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"החלטה נפיצה"

העמדה המפתיעה של שר הביטחון בדיון המצומצם אצל נתניהו

נתניהו קיים אמש התייעצות מצומצמת בשאלה איך ישראל צריכה לפעול בימים האחרונים של הרמדאן. בין היתר דנו בשאלה מתי לאפשר הגעת יהודים להר הבית ומתי לסגור את ההר לכניסת יהודים. כל הפרטים

נתניהו וגלנט
נתניהו וגלנט צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש התייעצות מצומצמת בשאלה איך ישראל צריכה לפעול בימים האחרונים של הרמדאן. כך דווח בחדשות 13. בין היתר דנו בשאלה מתי לאפשר הגעת יהודים להר הבית ומתי לסגור את ההר לכניסת יהודים.

בדיון לקחו חלק גם שר הביטחון יואב גלנט וגם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ובכירים נוספים במערכת הביטחון. במהלך הדיון, דרש השר בן גביר לצמצם את מספר הימים בהם הר הבית צפוי להיות סגור ליהודים.

נציין כי בשנים האחרונות נאסרה עליית יהודים להר הבית בעשרת הימים האחרונים של הרמדאן. בן גביר כאמור דורש לצמצם את מספר הימים שבהן ייאסר על יהודים לעלות להר, בדגש על חג שביעי של פסח.

בנוסף, במהלך הדיון מציג השר יואב גלנט עמדה מעניינת כאשר הוא מביע תמיכה בפתיחת הר הבית ליהודים במהלך חג שביעי של פסח. זאת בניגוד לעמדת המשטרה.

גורמים במשטרה אמרו לאחר הדיון כי, "מדובר בהחלטה מאוד נפיצה". בניגוד לעמדת המשטרה, גורמים ביטחוניים אחרים אמרו כי ניתן לפתוח את הר הבית בחלק מהימים האחרונים של חודש הרמדאן.

יצוין כי טרם התקבלה החלטה סופית בנידון, בעקבות העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להמתין עימה. 

בנימין נתניהו יואב גלנט הר הבית איתמר בן גביר חודש הרמדאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד