כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בצל המתיחות הביטחונית

סקר מנדטים: הליכוד בקריסה, מפלגתו של גנץ הופכת למובילה

סקר חדש יש שיאמרו הזוי לחלוטין, מעריך כי לו הבחירות היו מתקיימות היום בצל המצב הביטחוני והכלכלי, 'המחנה הממלכתי' של בני גנץ היתה יותר ממכפילה את כוחה והופכת למפלגה הגדולה בפער ניכר מ'יש עתיד' ו'הליכוד' שקורסת כמפלגה השלישית בגודלה בכנסת | כל הנתונים

סקר מנדטים: הליכוד בקריסה, מפלגתו של גנץ הופכת למובילה
לפיד, נתניהו, גנץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90/לע"מ

בצל המתיחות הביטחונית: סקר מנדטים חדש שפורסם הערב (ראשון) ב'חדשות 13' חוזה קריסה למפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו ולגוש הימין במידה והבחירות היו מתקיימות היום.

על פי הסקר, מפלגת הליכוד הייתה קורסת ל-20 מנדטים בלבד לעומת 32 שקיבלה בבחירות. מפלגת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ יותר ממכפילה את כוחה ומקבלת 29 מנדטים. יצוין כי מפלגתו של גנץ הופכת לגדולה ביותר.

מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד היא המפלגה השנייה בגודלה לפי הסקר, עם 21 מנדטים. הציונות הדתית ועוצמה יהודית מאבדות שלושה מנדטים ומקבלות בסקר 11 מנדטים.

ש"ס מאבדת שני מנדטים ויורדת ל-9, ואילו יהדות התורה מאבדת מנדט אחד ויורדת ל-6 מנדטים מפלגת. חד"ש-תע"ל עולה ל-6 מנדטים וישראל ביתנו מאבדת מנדט אחד ומקבלת 5 מנדטים.

מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס מקבלת 5 מנדטים ואילו מפלגת העבודה שומרת על כוחה עם 4 מנדטים. על פי הסקר המפלגה הערבית הקיצונית בל"ד עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים.

בחלוקה לגושים: גוש הימין קורס ב-18 מנדטים ל-46 בלבד, גוש המרכז - שמאל מקבל 64 מנדטים, ובתווך חד"ש, תע"ל ובל"ד עם עשרה מנדטים ביחד.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 699 נשאלים, מהם 599 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה טעות הדגימה היא 3.7%.

 

הליכוד המחנה הממלכתי סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד