כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפרשה מסתבכת

נחשף מסמך ה-CIA על "התערבות המוסד במחאה"

כחלק מההדלפה החמורה שנחקרת בארה"ב, הודלף אף מסמך של ארגון הביון האמריקני המצביע על התערבות המוסד הישראלי במחאה. גם בהנחה שהמידע של ה-CIA שגוי, חשיפת המסמך מראה כי המודיעין של ארצות הברית חדר ככל הנראה לתוך תקשורת מוצפנת פנימית של הצמרת הישראלית

נחשף מסמך ה-CIA על "התערבות המוסד במחאה"
מחאה באיילון צילום: אבי גדלוביץ, בחדרי חרדים

היום חשף הניו יורק טיימס מסמך של ה-CIA העוסק בישראל ובהתערבות המוסד במחאות הנרחבות בה. תחת הכותרת "המוסד מעודד מחאה נגד הממשלה החדשה בעקבות הרפורמה המשפטית". במסמך נכתב כי זמן קצר לפני כן, ראשי המוסד "קראו לעובדי המוסד ולאזרחי ישראל לצאת ולהפגין" נגד החקיקה של ממשלת נתניהו "כולל כמה קריאות מפורשות לנקוט בפעולה, קריאות שזלזלו בממשלת ישראל".

בסוף המסמך כתוב שהוא מובא מ"מודיעין אותות" (Signals intelligence), כלומר ניטור אמריקני של שיחות או טקסטים של המודיעין הישראלי. חשובות אף יותר הן האותיות המופיעות לפני הטקסט. האותיות TS מציינות כי המסמך הוא Top Secret - סודי ביותר, האותיות SI-G מציינות כי מדובר על מודיעין אותות, האותיות NF - No Foreign הן הוראה שלא לחלוק את תוכן המסמך עם אף שירות ביון שאינו אמריקני, כך מסביר חושף הפרשה רונן ברגמן.

מן הדברים הללו עולה כי תוכן המסמך הוא כה רגיש שאסור לחלוק אותו אפילו עם בעלות הברית של אמריקה - בריטניה, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד, החברות במועדון השיתוף המודיעיני "חמש העיניים" (Five Eyes), ועימן אמור ה-CIA לחלוק את המידע שהוא אוסף. האותיות FISA אומרות כי בית המשפט המיוחד הסודי המאשר מעקב רגיש עבור קהילת המודיעין האמריקנית עסק בנושא.

"להערכתי מדובר על חדירה של הביון האמריקני לתוך צינור תקשורת מוצפן ורגיש של ישראל, נניח שיחות של בכירים במוסד או בארגונים העובדים עמו בממשק צמוד, או חילופי מסרים כתובים ביניהם", הסביר ברגמו.

"ייתכן שאותם בכירים הזכירו את מכתב המחאה של עובדי וראשי המוסד לשעבר, שנחתם ופורסם באותם ימים בערך; ייתכן שדיברו על משהו אחר בנושא שמעסיק פה את כולם, ובוודאי מעסיק ומדאיג גם את כל עובדי קהילת המודיעין, נשים וגברים שמדינת ישראל וביטחונה חשובים להם מאוד", המשיך.

ברגמן מסכם ומסביר כי "מי שקלט את המודיעין הזה ב-CIA, אולי אפילו מישהו שיושב בתוך המתחם העצום של הקונסוליה האמריקנית בתל אביב - משם מפעילה קהילת המודיעין חלק גדול ממערך המעקב שלה על מה שקורה בישראל - לא הבין את מה שהוא קורא או שומע, הפך דיבור על מחאה לידיעה פנימית סנסציונית כאילו "הביון הישראלי תומך באופוזיציה" וכתב דיווח שגוי מהיסוד".

רונן ברגמן CIA ניו יורק טיימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד