כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מביך ומטריד

חברו ותורם של שופט עליון מחזיק אוסף מזכרות של היטלר

תורם רפובליקני שמתנותיו לשופט בית המשפט העליון קלרנס תומאס בארה"ב הגיעו לאור הזרקורים, יש אוסף פרטי הכולל גן פסלים של דיקטטורים, כולל מוסוליני וסטלין; מזכרות נאציות, וציורים הכוללים את היטלר

חברו ותורם של שופט עליון מחזיק אוסף מזכרות של היטלר
pixabay

חברו של השופט קלרנס תומס מבית משפט העליון של ארה"ב, מחזיק אוסף מזכרות של היטלר. החבר הרלן קרואו, קשור קשר הדוק לשופט, יש עותק חתום של הספר מיין קאמפף שכתב היטלר, כולל ציורי היטלר.

אתר Washingtonian מדווח, כי הרלן קרואו, תומך ומעריץ של היטלר, "מפנק את השופט קלרנס תומאס בנסיעות חינם במטוסו הפרטי וביאכטה שלו (בהפרה אפשרית של כללי האתיקה של בית המשפט העליון), הוא חי חיים שקטים בדאלאס, בין האוספים ההיסטוריים שלו, נכללים חפצי היטלר, שניים מציוריו, עותק חתום של מיין קאמפף ומזכרות נאציות שונות, בתוספת גן מלא בפסלים של העריצים הגרועים ביותר של המאה ה-20".

"אני עדיין לא יכול להתגבר על אוסף המזכרות הנאציות", סיפר אדם אחד שהשתתף באירוע בביתו של קרואו לפני כמה שנים וביקש להישאר בעילום שם. "היה מועיל אם מישהו יסביר את המשמעות של כל הפריטים. בלי ההקשר הזה, אתה פשוט מתנשף כשאתה נכנס לחדר".

ב-2014, כשביתו של קרואו נכלל בסיור פומבי של בתים היסטוריים, ביקר שם כתב מהעיתון "דאלאס מורנינג ניוז", ככל הנראה, קרואו חש לא בנוח עם שאלות על פסלי הדיקטטור שלו ומזכרות היטלר, והעדיף לדון באוספים ההיסטוריים האחרים שלו: מסמכים חתומים על ידי אנשים כמו כריסטופר קולומבוס וג'ורג' וושינגטון; ציורים של רנואר ומונה; פסלים של שניים מגיבוריו של קרואו, וינסטון צ'רצ'יל ומרגרט תאצ'ר.

בסך הכל, 8,500 ספרים וכתבי יד היו בבית בעת הביקור. אלה ככל הנראה לא פסלים שקרואו הזמין, קרואו אמר שהם חפצים מכיכרות ציבוריות ברחבי אירופה ואסיה שאזרחים הפילו בתום משטרים דיקטטוריים. לפי קרואו, הפסים הלבנים על פסל לנין הם שרידי צבע שנזרקו על ידי רוסים זועמים, והנתחים החסרים מסטלין הם עדות לזעם של המוני האנטי-קומוניסטים.

אנטישמיות בארה"ב דאלאס היטלר סטאלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד