ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
האטה בדרך לנורמליזיציה

נמשך שיתוף הפעולה השקט בין ישראל וסעודיה בנושאי ביטחון

בעוד שיתוף הפעולה בין ישראל וסעודיה בנושאי ביטחון נמשך, המאמצים להרחיב את היחסים עם ממלכת המפרץ ועם מדינות מוסלמיות אחרות הואטו בגלל המצב עם הפלסטינים. "הנורמליזציה הסעודית כרגע על הקרח"

נמשך שיתוף הפעולה השקט בין ישראל וסעודיה בנושאי ביטחון
סעודיה צילום: pixabay

שיתוף הפעולה השקט בין ישראל וסעודיה בנושאי ביטחון, מודיעין וקשרים עסקיים נמשך, אך המאמצים להרחיב את היחסים עם ממלכת המפרץ החזקה ועם מדינות מוסלמיות אחרות הואטו, כך לפי אנשים שמכירים את המאמצים ושוחחו עם העיתון 'וול סטריט ג'רנל'.

סימן מובהק אחד לאי שביעות הרצון מצד סעודיה, הוא שלל הגינויים הרשמיים נגד ישראל שהוצאו מאז שנתניהו חזר לתפקידו בדצמבר האחרון. עד כה השנה, ערב הסעודית פרסמה 12 גינויים של פעולות ישראליות בכל דבר, החל מהרחבת ההתנחלויות בגדה המערבית ועד ,להתבטאויות שנויות במחלוקת של שר בממשלה שקרא להרס מוחלט של כפר פלסטיני במוקד האלימות האחרונה", סעודיה גינתה את ישראל בשני מקרים, כך מציין העיתון.

"הנורמליזציה הסעודית כרגע על הקרח", אמר סנאם וקיל, מנהל תוכנית המזרח התיכון וצפון אפריקה ב-Chatham House, צוות חשיבה לונדוני. "הייתה יותר מדי תקווה שזה יקרה מהר".

פקידים ישראלים אמרו שהם כבר לא חושבים שהם יכולים להשיג הסכם שיאפשר למוסלמים לטוס ישירות מישראל לסעודיה לעלייה לרגל החאג' הקדוש למוסלמים במכה בקיץ הקרוב, דבר שקיוו ליזום לראשונה השנה.

גורמים רשמיים בארה"ב ניסו ולא הצליחו לתווך להסכם כזה בקיץ שעבר כשהנשיא ביידן נסע למזרח התיכון, והמאמצים המחודשים השנה נכשלו, כך אמרו לעיתון אנשים המעורבים בדיונים. עוד דווח, כי נתניהו ביקש מרון דרמר, שגריר ישראל לשעבר בוושינגטון, שמונה לשר בממשלה כדי להוביל שיחות עם סעודיה, להתמקד במקום זאת "בצרות הפנים". דרמר היה איש מפתח בהסכמי אברהם.

נתניהו רואה בהרחבת היחסים עם מדינות ערביות ומוסלמיות יעד מרכזי שיכול לחזק את מאמציה של ישראל להאט את השאיפות הצבאיות של איראן ולדלדל את התמיכה העולמית בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית.

 

 

 

וול סטריט ג'ורנל ישראל פלסטינים סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד