כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כך הכסף יעבור

מי זכאי? סלקום נתבעה ותחזיר לכם מיליונים

אחרי כשש שנים הסתיים הליך התביעה הייצוגית של מאות אלפי לקוחות נגד חברת סלקום, במסגרתו תחויב החברה לשלם להם כ-20 מיליון שקלים | כמה יקבל כל לקוח ואיך יתבצע התשלום | כל הפרטים

מי זכאי? סלקום נתבעה ותחזיר לכם מיליונים
אילוסטרציה צילום: unsplash

חברת 'סלקום' תחזיר מעל 20 מיליון שקלים ללקוחות שלה בעבר ובהווה, לאחר שגבתה חיוב חודשי מלא מלקוחות שהתנתקו ממנה בין השנים אוגוסט 2014 לינואר 2017, גם אם עשו זאת באמצע החודש ולא בסופו. כך עולה מפסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט העליון ואשר אודותיו דווח ב'כלכליסט'.

לפי הדיווח בית המשפט העליון העניק בכך תוקף של פסק דין להסדר פשרה ייצוגי שאליו הגיעו הצדדים, בהמלצת בית המשפט וזאת במסגרת ערעור שהגישה סלקום על פסק דין שניתן בבית המשפט המחוזי מרכז בשנת 2021 ואשר קיבל את התביעה הייצוגית של מאות אלפי הלקוחות נגד 'סלקום' וקבע כי ביצעה גביית יתר של כ-30 מיליון שקלים ברוטו.

מהסכם הפשרה שאושר בביהמ"ש העליון עולה כי ההסדר חל על כ-800 אלף לקוחות בסך הכל שהם בעצם "כל לקוחות סלקום שהתנתקו משירותי רדיו טלפון נייד שקיבלו ממנה, החל מאוגוסט 2014 ועד וכולל ינואר 2017 וחויבו במלוא התשלום בגין מחזור החיוב במהלכו התנתקו, למרות שהיו מחוברים לשירותים רק בחלקו של אותו מחזור חודשי". כך נכתב בפסק הדין.

במסגרת הסכם הפשרה תשלם חברת 'סלקום' לאותם 800 אלף לקוחות 17.7 מיליון שקל בתוספת מע"מ וכן הפרשי הצמדה וריבית החל מאוקטובר 2015 ובתוך 8 חודשים ממועד פסק הדין הסופי של ביהמ"ש העליון. הפיצוי הכולל לחברי הקבוצה, שהינם מנויים של סלקום במועד הביצוע ו/או אשר סכום זכאותם על פי הסדר הפשרה גבוה מ-40 שקלים וישולם באמצעות זיכוי חשבונם בסלקום או על ידי העברה ישירה בביט, בהתאמה. כך דווח ב'כלכליסט'.

עוד דווח כי ביחס למנויים אשר אינם עושים שימוש בביט או שלא אישרו את קבלת הפיצוי בביט בתוך 7 ימים ממועד העברתו, יועבר הפיצוי באמצעות המחאה שתישלח לתיבת הדואר שלהם.

כמו כן נקבע בהסכם הפשרה כי התשלומים יועברו באופן יזום לזכאים ללא שיצטרכו לפנות אליה ולדרוש את הפיצוי. בנוסף, באשר לזכאי הפיצוי שכבר אינם מנויים של סלקום במועד הביצוע ואשר סכום זכאותם על פי ההסדר נמוך מ-40 שקל – יועבר על ידי סלקום לקרן לתביעות ייצוגיות. עוד סוכם כי סלקום תאפשר ביצוע בדיקה בממשק שבאתר שלה האם הפונה הוא חבר קבוצה זכאי. 

ממשרד עוה"ד יוני בן סימון וגלית דליות, באי כוח התובעת המייצגת, נמסר בתגובה להסדר הפשרה כי "מדובר בתובענה ראשונה מסוגה בישראל שעסקה בנושא החובה הקיימת בדין לגבות חיוב יחסי בלבד מצרכנים שמתנתקים משירותים ולא חיוב בגין מלוא מחזור החיוב (החודשי או השנתי) שבמהלכו התנתקו, כך שהצרכן משלם רק בגין התקופה שבה צרך את השירותים. התובענה הביאה לשינוי משמעותי ורחב היקף באופן הגבייה של עוסקים רבים במשק שהחלו בעקבותיה לגבות חיוב יחסי, ובכך היא תרמה הרבה מעבר לגבולות התיק הספציפי".

סלקום תביעה ייצוגית תשלום פיצויים פיצוי כספי זכאות זכאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד