י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
פונו לקבלת טיפול רפואי

בתום פעילות מעצרים בשכם: קצין ולוחם נפצעו קל מרסיסים

צה"ל פעל הלילה במספר מוקדים ברחבי יו"ש במסגרת המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן. גורמי ביטחון מעריכים כי המחבלים מקבלים סיוע מסייענים בבריחה ובמקום המסתור. בתוך כך, גורם צבאי אמר כי הכוחות מתקרבים ללכידת המחבלים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ברקע המצוד אחר המחבלים שביצעו את פיגוע הירי הקשה ביום שישי האחרון, בבקעת הירדן במהלכו נרצחו שתי אחיות, רינה ומאיה די, ואימן נפצעה אנושות. צה"ל פעל הלילה והבוקר (שני) ברחבי יהודה ושומרון.

מדובר צה"ל נמסר כי, "הכוחות עצרו בפעילות בעיר שכם שבחטיבת שומרון מבוקש החשוד במעורבות בפעילות טרור. במהלך פעילות הכוחות במרחב חשודים השליכו מטענים ויידו אבנים לעבר הלוחמים".

עוד נמסר: "ביציאת הכוחות מהעיר בוצע ירי לעבר שני כלי רכב צבאיים, קצין ולוחם צה"ל נפצעו באורח קל מרסיסים ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו".

בנוסף, הלוחמים עצרו שלושה מבוקשים במרחב החטיבות בנימין, עציון ואפרים. בכפר בית עור א-תחתא החרימו הכוחות רכב, בכפר נעמה איתרו הכוחות והחרימו נשק מסוג קרלו.

כמו כן, במהלך פעילות הכוחות בכפר בית אומר יידו מספר חשודים אבנים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בתום הפעילות, כלל המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

יצוין כי אמש, אישרו גורמי צבא את הדיווחים ברשתות הפלסטיניות ולפיהם כוחות הביטחון הפלסטיניים איתרו בשכם את הרכב ששימש את המחבלים שביצעו את הפיגוע.

על פי דיווחי הפלסטינים, הרכב הוחרם על ידי הכוחות הפלסטיניים. במערכת הביטחון בדקו את הדיווח על מנת להשיג עוד פרטים שיכולים לסייע במצוד אחר המחבלים. במקביל, במערכת הביטחון בודקים חשד שחוליית המחבלים נמלטה לצפון השומרון והמצוד הורחב לאזורים נוספים ביהודה ושומרון.

ב'וואלה' דווח כי, גורמים ביטחוניים מעריכים כי המחבלים מקבלים סיוע מסייענים בבריחה ובמקום המסתור. גורם ביטחוני אמר כי "המחבלים לא יכולים להסתתר ולהיעלם בלי קבלת סיוע. זה עניין של זמן עד שנניח עליהם את הידיים. צה"ל ושב"כ מפעילים מאמצים של 24/7 כדי לסגור מעגל. הם בסוף יעשו טעות ואנחנו נגלה אותה".

במקביל להמשך המצוד, שר הביטחון יואב גלנט סייר אתמול יחד עם מפקדים בצפון השומרון וקיבל סקירה על הפעילות באזור והמצוד אחר המחבלים. שר הביטחון אמר: "אם יש מישהו מהמחבלים שחושב שבתקופת החגים הוא יחמוק מידו הארוכה של צה"ל, הוא טועה". גלנט הוסיף: "כל מי שיבצע, ולו את הפעולה הקטנה ביותר ,אנחנו נבוא איתו חשבון ונביא אותו לדין".

בתוך כך, גורם צבאי מסר כי הכוחות מתקרבים ללכידת המחבלים. בנוסף אמר כי "יש לא מעט יחידות מיוחדות שנמצאות בכוננות גבוהה למצב שיידרשו לבצע פשיטה או מרדף". במקביל, צה"ל ממשיך בפריסת המחסומים סביב יריחו ובאזור החטיבה המרחבית בנימין, ועורך בידוקים אקראיים בכלי רכב במסגרת הניסיונות ללכוד את המחבלים.

צה"ל האחיות די יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד