כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הצדק נעשה

בג"ץ קבע: ניתן להרוס את בית המחבל שרצח את הצעיר החרדי

ארגון המסייע לפלסטינים עתר יחד עם משפחת המחבל הפלסטיני שרצח את אריה שצ'ופק בדרכו לישיבה, וטדסה תשומה, בחזרו ממקום עבודתו למנוע את הרס הבית. בג"ץ נעתר לבקשתם ונתן צו ביניים המונע את ההרס. אך הבוקר התיר בג"ץ ברוב של שני שופטים את הרס הבית

בג"ץ קבע: ניתן להרוס את בית המחבל שרצח את הצעיר החרדי
זירת הפיגוע בכניסה לי-ם צילום: Jamal Awad/Flash90

בג"ץ קבע כי בית המחבל הפלסטיני שרצח את בחור הישיבה אריה שצ'ופק בן ה-15 וטדסה טשומה הי"ד ייהרס. מדובר בפיגוע התופת מחודש נובמבר האחרון, במסגרתו הוטמנו שני מטעני חבלה בירושלים.

ההחלטה התקבלה על ידי השופטים יצחק עמית ועופר גרוסקוף כי ניתן להרוס את בית המחבל אסלאם חרבי, מפיגוע המטענים הכפול בירושלים ברוב של שני שופטים. השופט חאלד כבוב התנגד וטען שמדובר בפגיעה בזכויות אדם. "מדובר בפגיעה חמורה בקורת הגג, והחרמת קניינם של בני משפחה חפים מפשע. שלעיתים חלקם קטינים או קשישים, מקצתם חולים. כל זאת בשל מעשיו, הגם רצחניים, של בן משפחתם" כתב השופט בדעת מיעוט.

לאחר הפיגוע נמלט המחבל ומספר ימים לאחר מכן הוא נתפס. ארגון המסייע לפלסטינים יחד עם משפחת המחבל עתרו למנוע את ההרס, בג"ץ נעתר לבקשתם ונתן צו ביניים המונע את ההרס. אך הבוקר התיר בג"ץ ברוב של שני שופטים את ההרס.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מברך על ההחלטה שהייתה אמורה להיות מזמן. הרס בתי מחבלים אמור לקרוא עוד בשבוע של הפיגוע ולא חצי שנה אחרי. אני דורש מממשלת ישראל להרוס בהקדם את הבית הזה ביחד עם שאר בתי המחבלים שלא נהרסו בממשלה הנוכחית".

בג"ץ טדסה טשומה אריה שצ'ופק הריסת בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד