י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
בניסיון לגבש פשרה

צוותים מקצועיים מטעם הקואליציה והאופוזיציה נועדו בבית הנשיא

בבית הנשיא נמשכות השיחות סביב הרפורמה המשפטית והיום החלו צוותים מקצועיים בשיחות מו"מ על מנת להגיע לפשרה. אחרי החג צפויים הצוותים הפוליטיים לשוב ולהתכנס אצל הנשיא

צוותים מקצועיים מטעם הקואליציה והאופוזיציה נועדו בבית הנשיא
הכניסה לבית הנשיא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השיחות אצל הנשיא נמשכות: צוותים מקצועיים בהם משפטנים מטעם מפלגות הקואליציה ומטעם מפלגות האופוזיציה החלו היום (שני) בשיחות מו"מ בבית הנשיא על מנת להגיע לפשרה סביב הרפורמה המשפטית. 

כעבור מספר שעות נמסר מבית הנשיא: "במהלך היום התקיימו בבית הנשיא דיונים ממושכים בין נציגי הקואליציה ומפלגות יש עתיד והמחנה הממלכתי מהאופוזיציה, בהשתתפות יועצים מקצועיים ומומחים למשפט חוקתי מטעם הצדדים.

הדיונים נערכו שעות ארוכות והתנהלו בצורה עניינית, מעמיקה ורצינית, ובאווירה חיובית. הדיון עסק בבניית המסגרת להמשך שיחות ההידברות שיימשכו לאחר חג הפסח, אז ייפגשו הצדדים לדיון בסוגיות המהותיות בכמה ימים מרוכזים שמטרתן לנסות ולהביא להסכמות רחבות", נאמר בהודעה.

מטעם המחנה הממלכתי נמסר: "בשעה זו הסתיימה פגישתם של הצוותים המקצועיים בבית הנשיא לאחר כשלוש שעות של דיונים. הצוותים התכנסו לטובת מיפוי כלל הסוגיות, ההצעות ומרחבי ההסכמה וההצעות לפתרון המחלוקות.

את המחנה הממלכתי בצוות המומחים החוקתיים מייצג עו"ד רונן אביאני. לבקשת יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, הוזמנו גם המומחים פרופ' עמיחי כהן, עמית בכיר במכון הישראלי לדמוקרטיה, ופרופ' יניב רוזנאי סגן דיקן בבית הספר למשפטים באונ' רייכמן אשר הציגו את עמדותיהם המקצועיות.

במהלך הפגישה שב והבהיר נציג המחנה הממלכתי את דרישת גנץ כי את הדיונים בחקיקה, יש להתחיל בסוגיית הוועדה לבחירת שופטים, בשל ההבנה כי מדובר בסלע המחלוקת והסכמה עליו תסלול את הדרך להסכמות נוספות. כמו כן, הסיעה הציגה את דרישתה לקידום סוגיות לשיפור השירות לאזרח, מניעת עינויי דין וחיזוק הביקורת על גופי התביעה", נאמר בהודעה.

אחרי החג צפויים הצוותים הפוליטיים לשוב ולהתכנס אצל הנשיא כשהמטרה היא שהצוותים המקצועיים יצליחו לגבש כיוון פשרה עליו יוכלו לדון.

מוקדם יותר, בהודעה מטעם יש עתיד והמחנה הממלכתי נמסר: "הסתיימה פגישת התיאום בין הצוותים המקצועיים של הסיעות לצוות בית הנשיא. בפגישה תיאמו הצוותים את העמידה על עקרונות הדמוקרטיה, והשמירה על עצמאותה תוך שאיפה להביא לחקיקה שתחזק ותבצר אותה.

נפעל יחד למען ישראל יהודית, דמוקרטית וחזקה. הצוותים נכונים להגיע להסכמות רחבות אך לא נתפשר על עצמאות מערכת המשפט ועיגון זכויות יסוד לאזרחי ישראל", נאמר בהודעה.

 

 

הרפורמה המשפטית בית הנשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד