כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הרכב הוצת

פלסטיני הציל את זוג היהודים וביתו נרגם באבנים

בני זוג שהיו בדרכם להתיישבות כרמי צור נתקלו במחסום אבנים והרכב הושבת. אחד התושבים הפלסטינים באזור, הבחין בזריקת אבנים לעברם והכניס אותם לביתו. לאחר שחולצו בידי צה"ל, הוצת רכבם של הזוג ונזרקו אבנים על ביתו של המציל  

פלסטיני הציל את זוג היהודים וביתו נרגם באבנים
חיילים בחברון צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

פלסטיני מאזור חברון הציל זוג מישוב סמוך שרכבו נרגם באבנים בשבוע שעבר, והכניס אותם לביתו. כוחות צה"ל חילצו את בני הזוג מהכפר. כנקמה ביתו של הפלסטיני ניזוק מזריקות אבנים, רכושו הושחת על ידי צעירים מקומיים ורכבם של בני הזוג הוצת, כך דיווח ג'וש בריינר באתר 'האתר' הארץ.

על פי הדיווח המקרה התרחש ביום שלישי האחרון, קרוב לשעה 3:00 בלילה. בני הזוג עמיחי וניצן ברון חזרו מירושלים, ונסעו על כביש 60 לכיוון ביתם שבכרמי צור. "חזרנו הביתה באמצע הלילה והיה מחסום אבנים על הכביש", סיפר עמיחי ברון לאתר 'הארץ'. "נצמדתי לרכב פלסטיני שראה את המחסום וסטה, אבל לא הספקתי ונכנסנו במחסום".

השניים הבינו שלא יצליחו להמשיך בנסיעתם, וכשעברו סמוך לבית פלסטיני, יצא ממנו מ' תושב מקומי שצעק להם להיכנס מהר. "בהתחלה לא הבנתי מה הקטע, ואז התחלתי לשמוע אבנים נופלות", סיפר ברון. "הוצאתי את אשתי מהרכב ונכנסנו לתוך הבית שלו. בהתחלה חששנו להיכנס אבל ברגע שראיתי שהוא לטובתנו, הבנו שאפשר לדאוג פחות. אנחנו לא רוצים לחשוב מה היה קורה אם הוא לא היה מכניס אותנו".

השניים יצרו קשר עם מוקד ביטחון באזור, ודיווחו שהם נמצאים בבית פלסטיני לאחר שרכבם נתקע. כוח צבאי הגיע למקום בתוך זמן קצר. "הסברתי למג"ד שמ' ממש הציל אותנו, ושזה יכול היה להיגמר אחרת לגמרי, הוא הקפיץ אותנו ליישוב והרכב נשאר, ובבוקר הבנו שהרכב נרגם באבנים והוצת לגמרי".

בצה"ל אישרו את פרטי המקרה ל'הארץ'. "הוא הסביר שאלה הצעירים שעושים את הבעיות בגלל הרמדאן", אמר ברון, וציין כי היה שמח לו המדינה היתה מפצה את מ' על הנזקים שנגרמו לביתו. מ' עצמו אמר כי הוא שמח על כך שהצליח להציל את בני הזוג. "הייתי רוצה שהמצב הנוכחי ייגמר מהר", אמר ל'הארץ'.

 

 

 

כרמי צור פלסטינים חברון יידוי אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד