ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
שבר על שבר

הנרצחת השלישית בפיגוע הירי בבקעה: האמא, לוסי (לאה) די הי"ד

שבר על שבר: לוסי (לאה) די הי"ד בת 48 תושבת אפרת שבגוש עציון נפטרה מפצעיה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לאחר שנפגעה אנושות בפיגוע הירי הקטלני בבקעת הירדן. אתמול הובאו למנוחות שתי בנותיה מאיה אסתר ורינה מרים הי"ד שנטמנו זו לצד זו בכפר עציון

הנרצחת השלישית בפיגוע הירי בבקעה: האמא, לוסי (לאה) די הי"ד
הלווית האחיות די הי"ד צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

במרכז הרפואי הדסה בירושלים הודיעו לפני זמן קצר (שני) בצער על פטירתה של לוסי (לאה) די הי"ד שנפגעה אנושות בפיגוע הירי הקטלני שארע ביום שישי האחרון בבקעת הירדן.

עם פציעתה פונתה לוסי די בת ה-48 במסוק לבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים כשהיא במצב אנוש, שם נלחמו הצוותים על חייה לאורך הימים האחרונים, ביחידת הטראומה, בחדר הניתוח וביחידה לטיפול נמרץ בה טופלה.

מהמרכז הרפואי נמסר: "לצערנו, למרות מאמצים עילאיים ובלתי פוסקים, עקב פגיעתה האנושה, הצוות נאלץ לקבוע היום את מותה. צוות השירות הסוציאלי בהדסה יחד עם הנהלת המועצה המקומית אפרת וגורמי הרווחה של המועצה, מלווים את המשפחה בשעותיה הקשות. בני המשפחה הודו בחום לצוות בהדסה אשר עשה ככל הניתן ובכל דרך על מנת להציל את לוסי ולא ויתר עד לרגעיה האחרונים".

אמש (ראשון) הובאו בנותיה, האחיות מאיה ורינה די הי"ד, למנוחות בבית העלמין בכפר עציון כשאלפים רבים מלווים אותן בדרכן האחרונה. 

אביהן של הנרצחות לואי, תהה בדמעות בהספדו: "איך אסביר ללוסי מה קרה לשתי המתנות היקרות שלה, כשתקום מהקומה? העם היהודי הוכיח היום שהוא עם אחד. משפחה שקטה אחת הרוסה, וכל העם כואב. אין שום הוכחה גדולה יותר לאחדות שלנו, עם ישראל חי. ידענו את זה, למעשה תמיד ידענו את זה".

האחות קרן ספדה למאיה ולרינה: "אחותי הגדולה, אני לוקחת על עצמי את תפקיד הבכורה. בחיים לא אצליח להדביק אותך אפילו לא קצת. מבטיחה לשמור על טלי ועל יהודה. רינה אחותי הקטנה, הבטחתי שאשמור עלייך ולא עמדתי במשימה. הייתי עושה הכול כדי להיות שם ברכב במקומך. נולדנו באותו יום. היה אמור להיות לנו יום הולדת בקרוב - עכשיו תמיד יהיה לי חוסר".

בתום ההספדים ואחרי אמירת הקדיש נאמר כי "מאחר ומאיה ורינה נרצחו יחדיו בפיגוע, הן תקברנה בקבר מכפלה". בזמן קבורת הנרצחות שרו ההמונים "שיר למעלות".

במהלך הלוויה נודע כי רכבם של המחבלים שרצחו רינה ומאיה אותר היום בשכם. הרכב מסוג פולקסווגן נלקח על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים והועבר לכוחות הביטחון הישראליים. מדובר ברכב עם לוחית זיהוי ישראלית, ככל הנראה גנובה.

מאיתור הרכב ניתן להעריך שהמחבלים ביצעו את הפיגוע בצומת חמרה ונמלטו לשכם, אולם מאז כבר הסתלקו משם וכעת הם מסתתרים ברחבי צפון השומרון. המצוד אחריהם נמשך.

מחר (שלישי, ערב שביעי של פסח) היא תובא למנוחות ליד בנותיה.

יהי זכרה ברוך וה' יקום דמה. 

מאיה אסתר די

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד