כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ומה אמר ללפיד בפגישתם

נתניהו במסיבת עיתונאים מאשים את הממשלה הקודמת בהסלמה

נתניהו קיים הערב מסיבת עיתונאים ברקע ההסלמה הביטחונית והסקרים הלא מחמיאים ללא שר הביטחון גלנט, עליו אמר כי תמה הסאגה והוא יישאר שר הביטחון הקבוע | "אויבינו פירשו את הקריאות לסרבנות כחולשה בחוסן הלאומי שלנו" | על הסקרים: "הממשלה הזו תחזיק 4 שנים"

נתניהו במסיבת עיתונאים מאשים את הממשלה הקודמת בהסלמה
נתניהו במסיבת עיתונאים צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (שני) מסיבת עיתונאים, מהקריה בתל אביב ברקע ההסלמה הביטחונית והסקרים הלא מחמיאים. 

בפתח ההצהרה אמר נתניהו: "המדינה שלנו נמצאת תחת מתקפת טרור". בהמשך, הבהיר ראש הממשלה בנוגע לשר הביטחון יואב גלנט: "היו מחלוקות, אך החלטתי להשאיר אותן מאחור - והוא יישאר שר הביטחון".

נתניהו הפנה אצבע מאשימה לקריאות הסרבנות במסגרת המחאה נגד הרפורמה המשפטית וטען כי "אויבינו פירשו את הקריאות לסרבנות כחולשה בחוסן הלאומי שלנו".

ראש הממשלה הפנה גם האשמות לאופוזיציה ולממשלה הקודמת, ובין היתר אמר כי "הממשלה הקודמת חתמה הסכם כניעה עם חיזבאללה בלי שום תמורה". הוא הוסיף כי "אתמול עדכנתי את ראש האופוזיציה, ושאלתי אותו: 'כשאתה מצהיר שישראל קורסת איך אתה חושב זה מתקבל אצל אויבינו?', הם שומעים ורואים וכותבים". לצד זאת, נתניהו הבהיר כי "עכשיו זו המשמרת שלנו והאחריות שלנו".

נתניהו הבטיח בהצהרתו: "נהדוף את הסכנות. עשינו זאת בעבר, ונעשה זאת גם פעם. נשקם את ההרתעה ונתקן את הנזקים שירשנו" והוסיף, "אויבי ישראל שחושבים שהוויכוח הוא שעת כושר- טועים בענק. אנו פועלים בכל הזירות. אנו עושים המון. בסוריה פעלנו נגד מטרות איראניות ונגד המשטר הסורי, בלבנון תקפנו תשתיות של חיזבאללה ובעזה הפלנו 50 טון פצצות".

עוד אמר ראש הממשלה: "לא נאפשר הקמת תשתית של חמאס בלבנון". לצד זאת הזהיר בנוגע לגל הטרור כי "עדיין יש התרעות", והוסיף "נגיע לכל המחבלים השפלים שרצחו את אזרחינו".

נתניהו בהצהרה. צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

ראש הממשלה אמר לסיום: "הביטחון שלכם הוא משימת העל שלנו. לא רוצים מערכה רחבה. אם נידרש לה, אויבינו יפגשו את ישראל וצה"ל במלוא עוצמתם".

בפרק השאלות התייחס לסקרים ואמר: "לפי הסקרים בנט, גנץ ולפיד כולם עכשיו ראשי ממשלות. תהיו רגועים: הממשלה הזו תחזיק ארבע שנים".

בנוסף התייחס נתניהו להיתכנות של הרפורמה המשפטית להתקדם ואמר: "קיבלנו מנדט לבצע תיקונים במערכת כדי להחזיר את האיזונים. רוב הציבור מבין שצריך לעשות תיקונים".

צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

כן התייחס לשיחות ההידברות בבית הנשיא ואמר: "עושים מאמץ גדול כדי להגיע להסכמות". הוא הוסיף: "אני רוצה להרגיע את האנשים, לא תיהיה מדינת הלכה. בכל מצב שאנחנו מעבירים תיקונים וחקיקה, אני מתכוון לעגן בחוקי יסוד את זכויות הפרט של נשים של מיעוטים - וגם של חרדים".

באשר להקמת המשמר הלאומי אמר לשאלת אחד העיתונאים: "זו לא תהיה מיליציה של אף אחד. זה יהיה גוף מסודר ומקצועי שיהיה כפוף לאחד מגופי הביטחון".

לדברי נתניהו: "בן גביר צדק ברצון שלו להקים את המשמר הלאומי - זה נדבך יסודי, צודק והכרחי ליהודי ולערבים. אנחנו צריכים ביטחון פנים, ולזה אנחנו מחויבים".

שר הביטחון יואב גלנט הגיב לראשונה בתגובה קצרה וכתב בחשבון הטוויטר שלו לצד תמונה שלו יחד עם נתניהו: "ממשיכים יחד במלוא העוצמה, למען ביטחון ישראל".

בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים שידור חי הצהרה לתקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד