כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
השופט חושף

פרטים חדשים על הוצאתו להורג של סדאם חוסיין

פרטים חדשים לגבי הוצאתו להורג של נשיא עיראק לשעבר, סדאם חוסיין. התהליך כולו נמשך 35 דקות. מספר שופטים נמנעו באותה עת מלחתום על ביצוע גזר דין המוות

פרטים חדשים על הוצאתו להורג של סדאם חוסיין
סדאם חוסיין צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ההוצאה להורג של נשיא עיראק לשעבר, סדאם חוסיין ב-2006 על ידי בית דין עיראקי נמשך 35 דקות בלבד. סדאם נשפט על פשעים נגד האנושות ועל רצח של למעלה מ-100.000 עיראקים. מספר שופטים נמנעו באותה עת מלחתום על ביצוע גזר דין המוות.

השופט מוניר חדאד שהיה עד להוצאה להורג ב-30 בדצמבר 2006 באולם במחוז קדימיה שבבירה בגדאד, יותר משלוש שנים לאחר מעצרו של סדאם, סיפק פרטים חדשים ומעניינים, כך דיווחו כלי תקשורת ערביים.

חדאד היה אז ראש הוועדה המפקחת על ביצוע גזר דין המוות וסגן ראש בית המשפט לערעורים בבית המשפט העליון בעיראק לפשעים. בנוגע להליך ביצוע גזר דין המוות הוא הסביר כי "לקח 35 דקות. מספר שופטים סירבו לחתום על ביצוע גזר דין המוות, ולכן מועצת השיפוט העליונה שלחה מישהו שייצג אותה".

עוד אמר כי "סדאם חוסיין הועבר לבית סוהר לצורך ביצוע גזר דין מוות. הכלא הנ"ל היה מטה מנהלת המודיעין הצבאי בעבר, ומשטרו של סדאם חוסיין נהג לבצע שם עונשי מוות נגד מתנגדיו". הוא הסביר שסדאם היה הדמות הפוליטית הראשונה שהוצאה להורג במקום זה לאחר 2003, והאדם השישים וארבעה שהוצא להורג שם. לפני כן הוצאו להורג 63 אנשי אל-קאעידה באשמת טרור במקום זה.

הוצאתו להורג של סדאם הגיעה לאחר שבית המשפט העליון העיראקי לפשעים גזר את גזר דין המוות שלו ב-29 בנובמבר 2006.

 

 

 

 

 

סדאם חוסיין עיראק רצח עם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד