כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"כל כך מביך"

פוטין עזב מאוכזב לאחר ששגרירים לא מחאו לו כפיים

הקרמלין ערך טקס הענקת פרסים לשגרירים הזרים החדשים שלו, פוטין נשא נאום שלא קיבל את היחס שציפה לקבל. השגרירים נשארו שותקים ברגע שתואר כ"כל כך מביך". פוטין עזב את המקום כשהוא מחכה למחיאות כפיים שלא הגיעו

הנשיא פוטין בנאום
הנשיא פוטין בנאום צילום: צילום מסך

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נותר "מחכה למחיאות כפיים" שמעולם לא הגיעו בזמן אירוח מלא נכבדים זרים. המבוכה התרלשה בשבוע שעבר בעת שנערך בקרמלין טקס הענקת פרסים לשגרירים הזרים החדשים שלו עם פוטין כנואם הראשי.

בתום אחד מקטעי הנאום הוא סיים והביט על הקהל הדומם ונראה מחכה למחיאות כפיים. הסרטון הפך ויראלי ברשתות החברתיות, גולשים רבים אמרו "זה כל כך מביך" והצהירו שפוטין כנראה "יתקין מחיאות כפיים אוטומטיות" כדי למנוע את זה לקרות שוב.

באותה פגישה סירב פוטין לפגוש באופן אישי את השגרירים החדשים של מוסקבה מארצות הברית ומהאיחוד האירופי. פוטין שמר מרחק מהשגרירים בשל "הגבלות סניטריות" ובמקום זאת דיבר מהצד השני של אולם אלכסנדר המוזהב של ארמון הקרמלין הגדול במרחק של כ-20 מטרים. הסצנה הזכירה את השימוש שלו בשולחן ארוך.

פוטין מתעקש שזה היה בגלל חששות נגיף הקורונה, למרות שהמנהיג הרוסי נפגש עם אנשים רבים בשבועות האחרונים, שכלל ביקור ספונטני במריופול שסועת המלחמה אחרי הפלישה לאוקראינה. לין טרייסי, מארה"ב ורולנד גלהראג, המייצג את האיחוד האירופי, היו בין 17 הדיפלומטים החדשים בטקס, וכך גם השגרירים החדשים של מדינות נאט"ו נורווגיה ודנמרק.

במהלך הטקס בקרמלין קיבלו הדיפלומטים את תעודתם. פוטין אמר: "לא נוכל לדבר באופן אישי, אבל במהלך עבודתכם, אני בטוח שהזדמנות הזו תגיע". למרות שטרייסי הפכה לאישה האמריקאית הראשונה אי פעם כשגרירה ברוסיה, דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, אמר שלא יתקיים טקס נפרד על כך.

במקום זאת, הוא הודה בגלוי כי מערכת היחסים בין שתי המדינות נמצאת ב"משבר עמוק". פוטין אמר: "היחסים בין רוסיה לארה"ב נמצאים במשבר עמוק. השימוש של ארה"ב במדיניות החוץ שלה בכלים כגון תמיכה בקייב ב-2014, הובילה בסופו של דבר למשבר האוקראיני של היום".

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה שגרירים ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד