כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
התושבים נמלטו

מנהיג הבדלנים בדונייצק: 75% מבחמוט נמצא בשליטתנו

מנהיג דונייצק, דניס פושילין, פרו רוסיה, אישר כי 75% מבחמוט נמצאים בשליטת כוחותיו. הוא ביקר אתמול במרכז בחמוט, שם מתקיימים קרבות עזים כבר חודשים במזרח אוקראינה, הרוסים טוענים כי הם מתקדמים

מנהיג הבדלנים בדונייצק: 75% מבחמוט נמצא בשליטתנו
מלחמת אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מנהיג דונייצק הכבושה, דניס פושילין, אישר כי 75% מהעיר בחמוט נמצאת בשליטת כוחות פרו פוטין, אך מוקדם מדי לדבר על שליטה מלאה בעיר. אתמול ביקר פושילין במרכז בחמוט, שם ישנם קרבות עזים כבר מספר חודשים במזרח אוקראינה, ולשם הרוסים מתקדמים.

בקטע וידאו שפורסם אתמול בטלגרם, בושלין נראה לבוש במדי צבא באמצע כיכר מלאה בהריסות שנראית ככיכר החירות במרכז בחמוט. בתיעוד הקצר הזה, ללא תאריך, הוא נשמע אומר, "הנה ארטיומובסק (השם הרוסי של בחמוט), שמשוחררת על ידי (הקבוצה הרוסית) וגנר, העיר לא חששה מהאויב".

בימים האחרונים נראה כי הכוחות האוקראינים איבדו חלקים ממרכז העיר, שבו ביקרו בימים האחרונים מספר כתבי מלחמה רוסים, דיווחיהם הראו את הרס העיר.

העיר בחמוט, שאוכלוסייתה מנתה 70,000 תושבים לפני המלחמה, הפכה לסמל המאבק בין הרוסים לאוקראינים על השליטה באזור התעשייה דונבאס, בשל התמשכות הקרב והאבידות הכבדות שנגרמו לשני הצדדים.

בעוד הכוחות הרוסיים התקדמו בחודשים האחרונים לכיוון צפון ודרומה של בחמוט, נותקו רבים מנתיבי האספקה ​​האוקראיניים והרוסים השתלטו על החלק המזרחי שלו. בימים האחרונים נראה שרוסיה מתקדמת, מה ששוב עורר ספקולציות בדבר נסיגה אוקראינית קרובה.

הצבא האוקראיני מסר כי "בגזרת בחמוט האויב ממשיך בפעולות ההתקפיות שלו והקרבות העזים נמשכים".

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה קרבות כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד