כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הזמינו דרך האינטרנט

ארוחה קטלנית: זוג קשישים אכלו דג מורעל ומתו

זוג קשישים שקנו דגים מורעלים מספק דגים דרך האינטרנט, מתו כתוצאה מהרעלה. כך מסרו הרשויות במלזיה. הקשישה טיגנה את הדג לארוחת צהריים והחלה לחוות "קשיי נשימה וצמרמורת". החוק המלזי אוסר על מכירת מזון רעיל ומזיק כמו דג נפוח והעבירה גוררת קנס

ארוחה קטלנית: זוג קשישים אכלו דג מורעל ומתו
דג נפוח צילום: Pixabay

זוג קשישים מת לאחר שאכל דג מורעל במלזיה. נג צ'ואן סינג ואשתו לים סיאו גואן, שניהם בשנות ה-80 המוקדמות לחייהם, רכשו ללא ידיעה לפחות שני דגי נפוחיתיים, דגים אלו נפוצים בעיקר באזורים טרופיים, הדגים הללו יכולים להתנפח וכך להגן על עצמם מטורפים, בנוסף יש להם הגנה נוספת בשל רעל עצבי קטלני המצוי בעורם ובחלק מאיבריהם הפנימיים.

השניים קנו את הדגים מספק דרך האינטרנט ב-25 במרץ, כך מסרו הרשויות במדינת ג'והור שבדרום מלזיה. באותו יום הקשישה טיגנה את הדג לארוחת צהריים והחלה לחוות "קשיי נשימה וצמרמורת", כך מסרו הרשויות. שעה לאחר אכילת הארוחה, גם בעלה החל להראות תסמינים דומים.

בני הזוג הובהלו לבית החולים ואושפזו ביחידה לטיפול נמרץ, ומותה של לים נקבע בשעה 19:00. זמן מקומי. בעלה לעומת זאת נכנס לתרדמת במשך שמונה ימים, אך מצבו החמיר והוא מת לאחר שמונה ימי אשפוז. בתם של בני הזוג, נג איי לי, אשר ערכה מסיבת עיתונאים בביתם של בני הזוג לפני הלווייתם.

הבת דרשה דין וחשבון על מות הוריה ודרשה לחוקק חוקים חזקים יותר במלזיה, לגבי לפחות 30 מינים של דגים אלו. "האחראים למותם צריכים להיות אחראים לפי החוק ואני מקווה שהרשויות יזרזו את החקירות", אמרה נג. "אני גם מקווה שממשלת מלזיה תגביר את האכיפה ותעזור להעלות את המודעות הציבורית מהרעלת דג נפוח כדי למנוע מקרים כאלה להתרחש שוב".

החוק המלזי אוסר על מכירת מזון רעיל ומזיק כמו דג נפוח והעבירה גוררת קנס של 10,000 RM (2,300 דולר) או עונש מאסר של עד שנתיים, כך דיווחה רשת CNN.

למרות הסכנות, דג נפוח רעיל נמכר בשווקים רבים במלזיה. "זה נחשב אקזוטי ונוטה למשוך צרכנים", אמרה איילין טאן, ביולוגית ימית ומנהלת במרכז ללימודי ים וחופים באוניברסיטת סאינס מלזיה. "ברגע שדג נפוח נוקה ונמכר כפרוסות, זה כמעט בלתי אפשרי לציבור לדעת את סוג דג נרכש", הזהירה טאן. "באשר למוכרים" אמרה, "צריך שיהיה להם יותר מודעות לגבי הסיכונים של צריכת דגים אלו - אולי הרשויות צריכות לבחון לדרוש אישורים מיוחדים מספקים", אמרה.

 

 

 

 

 

 

 

 

דגים הרעלה מלזיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד