י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אלו הכבישים שנחסמו

השיטפונות בדרום: גובר החשש לחיי שני נעדרים; אחת אותרה

חשש ודאגה בשעות האחרונות לשלומם של שלושה בני אדם שנסחפו ככל הנראה בשיטפונות בדרום ליד נחל ציחור בכביש 40 ומזה שעות רבות אבד עמם הקשר. כוחות החילוץ והחירום ממשיכים בחיפושים אחר שניים מהם לאחר שאחת אותרה במצב טוב | שורת כבישים בדרום חסומים

השיטפונות בדרום: גובר החשש לחיי שני נעדרים; אחת אותרה
אזור החיפושים בנחל ציחור צילום: דוברות המשטרה

ביממה האחרונה החל משעות הערב אמש (שני), נכנסה לאזור הדרום מערכת חורפית המלווה במשקעים רבים ורוחות עזות, שהובילו לשיטפונות והצפות בנחלי הדרום בסמוך לכביש 90 וכביש 40.

במהלך הערב התקבלו אלפי שיחות למרכז השליטה במחוז דרום ונפתחו למעלה מ-100 אירועים, אודות מצוקה של אזרחים שנקלעו לשטפונות באזורים מועדים. במקביל, הוקפצו לזירות האירועים כוחות משטרה גדולים ממרחב נגב ואילת, יחידות חילוץ, מערך היחידה האווירית, יחידות מיוחדות מצה"ל, כב"ה וגופי חירום נוספים, במטרה לתת מענה מהיר לקריאות האזרחים.

כאמור, במסגרת פעילות אינטנסיבית של כלל הכוחות שפעלו בשטח, חולצו כ-60 אזרחים שנסחפו בשטפונות, כאשר חלקם נסחפו עם כלי הרכב לעבר הנחלים שעלו על גדותיהם.

בעת פעולות החילוץ דווח על שלושה נעדרים עם רכבם, שני גברים ואישה בסמוך לנחל ציחור על כביש 40, מיד החלו הכוחות בשטח בניסיונות איתור ונכון לשעה זו, אחת הנעדרים אותרה כשמצבה טוב. ונמשכים החיפושים אחר שניים נוספים - אח ואחות תושבי טבריה. 

צילום: דוברות המשטרה.

דובר מד"א, זכי הלר מסר כי בשעה 09:04 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב, על צעירה שאותרה בהכרה מלאה, כ-4 ק"מ צפונית לצומת ציחור לאחר שככל הנראה נעדרה בזמן השיטפונות. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, צעירה כבת 21 במצב קל, בהכרה מלאה, עם חבלות בגוף והיפותרמיה קלה.

מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר שהגיע לזירה, קיים הערכת מצב עם כלל גורמי ההצלה והחירום והנחה להמשיך בריכוז מאמצי האיתור, תוך הפעלת כלל האמצעים והכוחות למציאת הנעדרים בזמן המהיר ביותר.

בתוך כך, בעקבות מזג אוויר, נכון לשעה 08:50:

כביש 90 מצומת הערבה לאילת בשני הכיוונים - נפתח לתנועה.

כביש 90 עין גדי - מלונות ים המלח - נפתח לתנועה.

הצירים החסומים לתנועה:

כביש 40 מצומת ציחור למצפה רמון בשני הכיוונים.

כביש 12 מאילת עד נאות סמדר.

כביש 13 צומת ציחר עד צומת מנוחה.

כביש 234 גשר צאלים.

בשלב זה אין צפי לפתיחת הצירים, ציבור הנהגים מבקש לגלות אחריות ולא להגיע לאזור החסימות ולא לנסות לחצות כבישים בהם יש מים או סחף על הכביש. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכוונים את התנועה.

חיפוש נעדרים שיטפונות הצפות גשמים חסימת כבישים כבישים חסומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד