כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הדיונים על הרפורמה

"הפרחת סיסמאות לתקשורת": סדקים בשיחות בבית הנשיא

אחרי השיחות הממושכות אתמול, הקואליציה הוציאה הודעה בה היא מזהירה כי "אולטימטומים והפרחת סיסמאות לתקשורת בהתחלת הדיונים לא תייצר הסכמות". ההודעה מגיעה בתגובה להודעות שיצאו מטעם יש עתיד והמחנה הממלכתי. כל הפרטים

"הפרחת סיסמאות לתקשורת": סדקים בשיחות בבית הנשיא
הכניסה לבית הנשיא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבית הנשיא התקיימו אמש (שלישי) במשך מספר שעות דיונים בין נציגי הקואליציה ליש עתיד והמחנה הממלכתי בניסיון להגיע להסכמות סביב הרפורמה המשפטית, בהשתתפות יועצים מקצועיים ומומחים למשפט חוקתי מטעם הצדדים.

הבוקר, הציגו ביש עתיד את עקרונות המו"מ לקראת המשך השיחות אצל נשיא המדינה בשבוע הבא. בין היתר דורשים ביש עתיד, לחוקק את חוק יסוד: השפיטה, חוק יסוד זכויות האדם והאזרח וחוק יסוד החקיקה.

אמש בהודעה מטעם המחנה הממלכתי נאמר כי, "במהלך הפגישה בבית הנשיא שב והבהיר נציג המחנה הממלכתי את דרישת גנץ כי את הדיונים בחקיקה, יש להתחיל בסוגיית הוועדה לבחירת שופטים, בשל ההבנה כי מדובר בסלע המחלוקת והסכמה עליו תסלול את הדרך להסכמות נוספות. כמו כן, הסיעה הציגה את דרישתה לקידום סוגיות לשיפור השירות לאזרח, מניעת עינויי דין וחיזוק הביקורת על גופי התביעה".

בתגובה הוציאה הקואליציה הודעה שבה נרמז כי אולטימטום ודרישות מוקדמות יובילו לכישלון השיחות: "נציגי הקואליציה עושים בימים אלה כל מאמץ כדי לקדם הסכמות רחבות סביב רפורמה משפטית ראויה", נאמר.

עוד נאמר בהודעה: "אנו באים לנהל מו"מ בלב פתוח ונפש חפצה. אולטימטומים והפרחת סיסמאות לתקשורת בהתחלת הדיונים לא תייצר הסכמות. אנו קוראים לכל המפלגות לגלות איפוק, אחריות ולהבין את גודל השעה".

בהודעה הובהר: "הקואליציה עומדת על זכותה לקדם רפורמה שתבטיח את השבת האיזון מול הרשות השופטת כמקובל בעולם המערבי.

הקואליציה מחויבת לקידום ההגנה על זכויות האדם בישראל והיא מקיימת משא ומתן בבית הנשיא כדי להגיע להסכמות שיפיגו חששות מוטעים מפני כל פגיעה בהן".

הרפורמה המשפטית בית הנשיא יש עתיד המחנה הממלכתי הקואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד