י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מי שמחזיק בתורה

מסכם: אלפים בשיחת ראש הישיבה ברחובה של עיר

אלפים התאספו ברחובה של עיר במעמד הקבלת פני רבו לראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין והאזינו לשיחתו בשידור חי. ראש הישיבה עורר: "יש אסונות בימים אלו שהם 'בין הזמנים' כי אין זכות התורה, מי שמחזיק בתורה היא עץ חיים בשבילו להינצל בשעה כזו". צפו בתיעוד וסיקור

מסכם: אלפים בשיחת ראש הישיבה ברחובה של עיר
הקבלת פני רבו אצל הגרי"ג אדלשטיין צילום: באדיבות המצלם

אלפים השתתפו אמש (שני) בשיחתו השבועית ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שנמסרה במתכונת חג בשידור לרחובה של עיר כאשר האלפים מתפרסים על פני רחובות ראב"ד וחפץ חיים וצופים בדברי ראש הישיבה דרך המסכים.

ראש הישיבה דיבר בדבריו על האסונות הקשים שפקדו את הציבור מאז תחילת בין הזמנים ואמר כי זה בגלל שחסר תורה בעולם בבין הזמנים, ראש הישיבה ביקש מהציבור להתחזק בתורה בימים אלו שזה מה שמחזיק אותנו - "עץ חיים היא למחזיקים בה" מי שמחזיק בתורה זה עץ חיים בשבילו.

דבריו המלאים: "הציבור שלנו ברוך השם עוסקים בתרוה גם בבין הזמנים, אבל לא כל הציבור, בבין הזמנים לומדים פחות תורה, פחות, לא כמו כל השנה, חסר הזכות, ואם חסר הזכות אז רחמנא ליצלן... בבין הזמנים תמיד היו, מה שהיה, רחמנא ליצלן שלא יהיה הלאה, אסונות בבין הזמנים, בין הזמנים, בבין הזמנים גם בין תשעה באב לאלול, רחמנא ליצלן היו אסונות, כי אין זכות התורה".

"היה מעשה שהיה, שהיה צדיק מנתיבות, הצדיק הידוע, הבבא סאלי, והצבא עשו פעולה צבאית, אז ניגשו קודם לשאול ולבקש ברכה מהצדק, אז הוא שאל אותם באיזה זמן אתם חושבים לעשות, ואמרו לו: בשעות הצהריים, אז לא – הוא אמר, זה לא זמן מתאים, כי אז בישיבות לא לומדים, זה מנחה גדולה ואחר כך נחים ואחר כך מתחיל הסדר, זה הזמן לא מתאים לעשות – לזכוּת הצלחה בפעולה הצבאית, רק בזמן שעוסקים בתורה, [אפילו] באותו היום! תלוי באיזה שעה, בשעה שעוסקים בתרוה יש זכויות וסייעתא דשמיא להצלחה, בגשמיות, ואם לא – לא. יש רבי חיים וואלוז'ינער בנפש החיים כתוב, עץ חיים היא למחזיקים בה, הוא אומר שזה ממש כפשוטו עץ חיים, [כמו] אדם שנמצא בים ויכול לטבוע, אבל עץ צף על המים, אז הוא מחזיק את העץ ולא טובע, אבל אם הוא יעזוב את העץ הוא טובע! זה בגשמיות, וגם ברוחניות, עץ חיים היא למחזיקים בה, כשהוא דבוק בתורה אז אין יצר הרע, אז יש חיי נצח, ואם אין דבקות בתורה אז מיד יצר הרע, היצר הרע לא ישן". 

הרב גרשון אדלשטיין הקבלת פני רבו ברגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד