ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
תגובה חריפה לנאום

מפקדו של נתניהו: "אתה הסרבן, הברזת ממילואים במלחמת לבנון הראשונה"

סא"ל במיל' שלומי ריזמן שיגר מכתב לראש הממשלה נתניהו שהיה בעבר פקודו, בעקבות הנאום שנשא אמש. ריזמן כתב: "בזמן שאנשי היחידה עשו 40-70 ימי מילואים בשנה אתה עשית מספר אפסי - ולכן גרעתי אותך מהיחידה". עם זאת, גולשים ציינו כי בזמן המלחמה נתניהו שימש כציר המדיני בוושינגטון. מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "הטענות של שלומי רייזמן הן שקר מוחלט"

מפקדו של נתניהו: "אתה הסרבן, הברזת ממילואים במלחמת לבנון הראשונה"
בנימין נתניהו צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

סא"ל במיל' שלומי ריזמן, שהיה בעברו המפקד של ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיירת מטכ"ל, פירסם הבוקר (שלישי) מכתב תגובה לנאומו של נתניהו אמש, שבו תקף בחריפות את הסרבנים. המכתב פורסם תחת הכותרת: "ביבי - בוא נדבר על המילואים שלך. מאת: מג"ד המילואים שלך ביחידה".

"ביבי, כינית 'סרבנים' אנשי מילואים יקרים שהודיעו שלמען דיקטטור לא יהיו מוכנים להמשיך להתנדב ולסכן את חייהם. על פי העיתונות גם נזפת בפורום מטכ"ל: 'יצאתם לשביתה. אין דבר כזה שמילואימניקים עושים כרצונם'. שרה בממשלתך כינתה לוחמי אוויר 'נפולת של נמושות'. לא פיטרת אותה - שתיקתך הופכת אותך שותף לדבריה הנלוזים", כתב.

"בוא נדבר עליך כאיש מילואים: במלחמת לבנון הראשונה שיתף אותי דני ב' ז"ל שהטיל עליך משימה במסגרת מילואי היחידה. המשימה לא הייתה לרוחך אז 'הברזת' לו ונעלמת. בהמשך הייתי מג"ד המילואים שלך. באותן שנים כרענו תחת הנטל וכל אחד מחבריך, צעיר או קשיש, עשה 40-70 ימ"מ (ימי מילואים) בשנה, חלק אפילו הגיע במיוחד מחו"ל", הוסיף סא"ל במיל' ריזמן.

עוד כתב: "אתה עשית מספר אפסי של ימ"מ ולכן גרעתי אותם מסד"כ היחידה. לעומתך, אנשי המילואים שאתה משתלח בהם 'טוחנים' ימ"מ בלי תירוצים וסיפורים והם אינם 'סרבנים'. אתה הסרבן. אתה מסרב לעצור את דריסת הדמוקרטיה וצה"ל".

אחרי פרסום המכתב ציינו גולשים רבים כי נתניהו שימש כציר מדיני בוושינגטון בעת מלחמת לבנון השנייה, שהתנהלה ב-1982. "'נעלמת'? החל מ-1982 כיהן נתניהו כציר בוושינגטון וב-1984 התמנה לשגריר באו"ם ומשם כל הדרך לכנסת. אבל למה לתת לעובדות לבלבל אותך אם אפשר פשוט להכפיש ולסלף", כתב אחד מהם.

נתניהו: "הטענות - שקר מוחלט"

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר: הטענות של שלומי רייזמן הן שקר מוחלט. הוא כלל לא היה מפקדו במילואים של ראש הממשלה נתניהו, שכן כשרייזמן מונה למג"ד במילואים נתניהו כבר שירת את המדינה כציר ישראל בוושינגטון וכשגריר ישראל באו"ם.

ראש הממשלה נתניהו הקדיש את חייו למען ביטחון ישראל ואף סיכן את חייו מספר פעמים בקרבות אש במלחמת ההתשה בתעלת סואץ׳ ובמבצעים רבים. הוא אף נפצע במבצע לשחרור חטופי מטוס סבנה.

כאיש מילואים ראש הממשלה נתניהו חזר מלימודיו בארה"ב על מנת להשתתף במלחמת יום הכיפורים ושנה לאחר מכן הוא חזר שוב מלימודיו בחו"ל כדי להתנדב לשירות מילואים.

חודש לפני מלחמת לבנון הראשונה, ראש הממשלה נתניהו מונה לתפקיד ציר ישראל בוושינגטון כדי לסייע במלחמת ההסברה על דעת הקהל בארה"ב. ערב יציאתו לשליחותו המדינית, פרצה המלחמה. ראש הממשלה נתניהו התייצב ביחידתו ותוך זמן קצר יצא לסיור מיוחד בהרי השוף מעל ביירות, שהוכן עבור שליחותו המדינית. משם הוא יצא מייד לוושינגטון והתייצב לצידו של משה ארנס בחזית המאבק המדיני וההסברתי הקשה של ישראל לכל אורך המלחמה.

בכל עת שנקרא לדגל, ראש הממשלה נתניהו התייצב לשירות מילואים. כך הוא מצפה מכולם לעשות והוא מלא הערכה למשרתי המילואים שנושאים בנטל הגנת המדינה.

ראש הממשלה נתניהו וושינגטון סרבנות סיירת מטכ''ל מלחמת לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד