כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
החשש מחימוש אוקראינה

דרום קוריאה טוענת כי המסמכים שהודלפו "שונו"

משרד הנשיאות של דרום קוריאה מסר כי תוכנם של מסמכים סודיים אמריקאים שהודלפו, המראים לכאורה כי פקידים דרום קוריאנים מתלבטים לגבי אספקת נשק לאוקראינה, "שונה" ו"לא נכון"  

דרום קוריאה טוענת כי המסמכים שהודלפו "שונו"
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

דרום קוריאה טוענת כי מסמכים אמריקאים שהודלפו "שונו" והם "לא נכונים". עם זאת, משרד הנשיא לא אמר אילו חלקים בדו"ח, שנאמר כי הם מבוססים על דיונים פנימיים בין בכירי קוריאה הדרומית, שונו או שגויים.

"לשתי המדינות יש הערכה משותפת שחלק ניכר מהמידע שנחשף השתנה", אמר אתמול סגן היועץ לביטחון לאומי קים טא-היו לפני שעזב לוושינגטון כדי לתכנן את הביקור הממלכתי בין נשיאי אמריקה ודרום קוריאה בהמשך החודש.

בהצהרה נפרדת, משרדו של הנשיא יון סוק יאול מסר כי "ההאשמות על הפרת האזנת סתר אינן נכונות לחלוטין" המשרד מסר עוד כי הנשיא "מבקש תגובה הולמת מארה"ב" לגבי ההדלפה".

ממשל ביידן מתאמץ להרגיע את השותפים ובעלי ברית שהובכו בגלל הדלפות מסמכים מסווגים של צבא ארה"ב, שמראים מה ארה"ב חושבת על מדינות ברחבי העולם ומכילים האשמות על ריגול אחר בעלות ברית של ארצות הברית.

המועצה לביטחון לאומי של דרום קוריאה פרסמה כי יש חשש גדול מההדלפות. במסמכים נאמר כי דרום קוריאה בדקה אפשרות להעביר תחמושת לאוקראינה. החוק הדרום קוריאני אוסר לספק נשק למדינות המעורבות בסכסוך, מה שהופך את זה לבלתי אפשרי לספק נשק קטלני לאוקראינה ללא שינוי חקיקה.

 

דרום קוריאה מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב הדלפת מסמכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד