כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הראשון לציון בירך

נתניהו אסר על עליית יהודים ותיירים להר הבית עד לסוף הרמדאן

ראש הממשלה נתניהו החליט לאסור על עליית יהודים להר הבית עד סוף הרמדאן. נתניהו אימץ את עמדת בכירי מערכת הביטחון | הראשל"צ הגר"י יוסף: "יש לברך על הודעת ראש הממשלה" | השר לביטחון לאומי בן גביר: "טעות חמורה שלא תביא שקט. עלולה להסלים את המצב"

נתניהו אסר על עליית יהודים ותיירים להר הבית עד לסוף הרמדאן
עולים להר הבית. אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה, שר הביטחון והשר לביטחון לאומי סיימו בערב החג (שלישי) הערכת מצב מקיפה עם ראשי זרועות הביטחון שעסקה במצב הביטחוני בישראל לרבות באיו"ש, ירושלים ובהר הבית.

במהלך הערכת המצב, ראש הממשלה והשרים הנחו להשקיע את כלל הכוחות המבצעים הדרושים במטרה להגן על המתפללים שיגיעו לכותל, ובצירים המובלים אליו.

בנוסף, על פי לשכת ראש הממשלה, "הוחלט לאסור עליית מבקרים יהודים ותיירים להר הבית עד סוף הרמדאן בהמלצה פה אחד של שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפכ"ל".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה שיבח את משטרת ישראל על אופן פעולתם בהר הבית ובכותל בחג הפסח, ואת כוחות הביטחון על שורות סיכולים ופעולות הגנה על אזרחי ישראל שהצילו חיים רבים".

מלשכת שר הביטחון נמסר: "בהערכת המצב שהסתיימה לפני זמן קצר בנושא עליית היהודים להר הבית עד סוף חודש הרמאדן, הייתה תמימות דעים בין כל גורמי הביטחון שלא לאפשר ביקורי יהודים בהר הבית מחר. בעמדת שר הביטחון גלנט תמכו כל ראשי גופי הביטחון השונים - הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפכ"ל".

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף בירך על ההחלטה: "יש לברך על הודעת ראש הממשלה על סגירת הר הבית לעליית יהודים. מלבד האיסור החמור של עליה להר הבית יש לפעול למנוע התססה והתגרות מיותרת, הרבנות הראשית לדורותיה קבעה מאז ומתמיד כי על פי ההלכה היהודית עליית יהודים להר הבית אסורה בתכלית".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "ההחלטה של ראש הממשלה לסגור את הר הבית ליהודים בשל גל הטרור - היא טעות חמורה שלא תביא שקט, אלא עלולה רק להסלים את המצב".

לדבריו, "אי נוכחותם של יהודים בהר הבית תביא אוטומטית לדילול הכוח המשטרתי השוהה בהר, מה שיצור כר פורה למפגני הסתה ענקיים לרצח יהודים, ואף לתרחיש של יידויי אבנים לעבר מתפללים יהודים בכותל המערבי. כשהטרור מכה בנו - יש להכות אותו בעוצמה אדירה בחזרה, לא להיכנע לו ולגחמותיו".

יצוין כי מדובר במדיניות הנוהגת בשנים האחרונות ולפיה בימים האחרונים של הרמדאן, הר הבית נסגר למבקרים.

בנימין נתניהו יואב גלנט איתמר בן גביר הר הבית רמדאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד