ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
סערת שמות הרחובות

לאחר שיחה עם השגריר הישראלי: בוטלה ההחלטה השערורייתית

לאחר ששגריר ישראל באוקראינה שוחח עם ראש עיריית קייב, האחרון ביטל את היוזמה לקרוא לרחוב בעיר על שם רוצח יהודים מפורסם. אותו רוצח ביקש להקים מדינה אוטונומית בתוך אוקראינה שבה לא יורשו לפולנים וליהודים לחיות

לאחר שיחה עם השגריר הישראלי: בוטלה ההחלטה השערורייתית
קייב הבירה צילום: Pixabay

לאחר שעיריית קייב תכננה לקרוא לרחוב על שם משתף פעולה עם הנאצים, ההחלטה בוטלה. שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי פנה לראש העיר ויטלי קליצ'נקו, והאחרון ביטל את ההחלטה לאחר השיחה. הרחוב בקייב היה אמור להיות על שם וולודימיר קוביוביץ', ממייסדי הכוח הנאצי באוקראינה.

השמות שהוצעו על ידי וועדה עירונית הועלו על ידי מועצת העיר להצבעה ציבורית באפליקצייה דיגיטלית, שבה ההצבעה תישאר פתוחה עד 16 באפריל. רוב המצביעים תמכו בשם של קוביוביץ'. לפני השואה, קוביוביץ' היה תומך נלהב של ארגון הלאומנים האוקראינים ובאפריל 1941 ביקש להקים מדינה אוטונומית בתוך אוקראינה שבה לא יורשו לפולנים וליהודים לחיות.

לאחר התקרבות הצבא האדום לפולין ב-1944, נמלט קוביוביץ' לגרמניה, ולאחר מכן לצרפת לאחר הכניעה הנאצית. בצרפת הוא שימש העורך הראשי של האנציקלופדיה ללימודי אוקראינה, הפרויקט האקדמי הגדול ביותר שנטלו על עצמם גולים אוקראינים במהלך המלחמה הקרה.

קוביוביץ' מת בצרפת ב-1985, ומוכר על ידי רבים כחוקר אוקראיני חשוב, ויצירותיו ממשיכות להיות מופצות, למרות עברו הנאצי.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה נאצים קייב שגריר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד