כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מעל גרמניה

דרמה: מטוסי קרב הוזנקו לטיסה הישראלית

מטוסי קרב אוסטריים הוזנקו לטיסת אל על לאחר שהטייסים לא הגיבו לקריאות הבקרה האווירית במשך 12 דקות. המטוס שעשה את דרכו לנתב"ג, היה מעל השטח האווירי של גרמניה. הקשר עם הצוות חודש זמן קצר לאחר מכן

דרמה: מטוסי קרב הוזנקו לטיסה הישראלית
מטוס קרב, אילוסטרציה צילום: pixabay

מטוסי קרב של צבא אוסטריה הוזנקו ביום שני האחרון לטיסת אל על לאחר שהטייסים לא ענו בקשר לקריאות הבקרה האווירית במשך 12 דקות. התקרית אירעה בזמן שהמטוס, שעשה את דרכו מאמסטרדם - הולנד לנתב"ג, על פי הדיווח של שרון עידן ב'כאן חדשות' המטוס היה בגובה שיוט של 37 אלף רגל מעל השטח האווירי של גרמניה.

הבקרה האווירית ביקשה מהטייסים לעבור לתדר הבא בנתיב, אך הם לא הגיבו ומטוסי הקרב התבקשו להתקרב למטוס וליצור עמם קשר עין. לאחר ההזנקה התחדש הקשר בין המטוס לבקרה האווירית, והוא המשיך בדרכו לנתב"ג.

דניאל סלאמה דיווח באתר Ynet, כי הפיקוח האווירי ביקש ממטוסים שטסו בקרבתו לנסות ליצור איתו קשר, אך גם להם טייסי אל על לא ענו. בכל הזמן הזה המטוס המשיך לטוס בהתאם לתוכנית הטיסה, בגובה ובמהירות המתוכננים ללא חריגות.

רק לאחר הזנקת מטוסי הקרב התחדש הקשר בין המטוס לבקרה האווירית. מטוסי הקרב חזרו לבסיסם ומטוס אל על המשיך בדרכו לנתב"ג ללא אירועים חריגים נוספים.

מאל על נמסר בתגובה לאתר Ynet: "טיסה LY338 שהמריאה מאמסטרדם לתל אביב חלפה במרחב האווירי של גרמניה ואוסטריה כחלק מנתיב הטיסה המתוכנן. מסיבה שעדיין לא תוחקרה, במהלך המעבר מהמרחב האווירי הגרמני למרחב האוסטרי לא נוצר קשר עם הבקרה האווירית האוסטרית. לאחר שמרכז השליטה ומטוס אל על אחר שהיה באוויר הסבו את תשומת לב צוות המטוס, נוצר קשר עם הבקרה האוסטרית. לאחר שחודש הקשר, המטוס המשיך בדרכו ארצה ללא עיכובים".

אוסטריה גרמניה אל על מטוסי קרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד