ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
"חשש ממהומות"

הרקע להחלטת נתניהו על סגירת הר הבית - והזעם של בן גביר

במשטרה טענו כי החלטת נתניהו על סגירת הר הבית מנעה כמעט בוודאות את חידוש העימותים במקום, וגלישה של אירועים אלימים לערים המעורבות. השר בן גביר זעם וטען: "נתניהו היה צריך לבדוק עוד מקורות מידע" • מקורביו: "עצותיו לא מתקבלות. הוא שוקל לעשות צעד"

הרקע להחלטת נתניהו על סגירת הר הבית - והזעם של בן גביר
בן גביר בהר הבית צילום: צילום מסך

גורמים במשטרה טענו כי החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לסגור בימים האחרונים של חודש הרמאדן את הר הבית לכניסת יהודים מנעה כמעט בוודאות את חידוש העימותים במקום. כך דווח בחדשות 12.

עוד הוסיפו הגורמים כי המידע המודיעיני הצביע על כך שאם היו אירועים אלימים - קרוב לוודאי שהם היו גולשים לערים המעורבות.

החלטת נתניהו הגיעה לאחר שבמערכת הביטחון העריכו כי אם יותרו ביקורי יהודים בהר הבית כ-4,000 מתפללים מוסלמי יתבצרו במסגד אל-אקצא ויתפרעו במקום. להחלטה היו שותפים שר הביטחון גלנט, הרמטכ"ל הלוי והמפכ"ל שבתאי.

מי שזעם על החלטת נתניהו הוא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. השר העביר מסר לראש הממשלה ולפיו: "נתניהו התבסס על מידע לא נכון של חלק מגורמי הביטחון שלא בדקו אפילו את מזג האוויר והתברר שירד גשם וברד ולא התבצרו הרבה מוסלמים כמו שהם טענו. היה צריך לבדוק עוד מקורות מידע".

מקורביו של בן גביר צוטטו בחדשות 12 אומרים כי, "זו הפעם השנייה בעשרת הימים האחרונים שהוא בדעת מיעוט ושעצותיו לא מתקבלות. הוא שוקל לעשות צעד".

 

 

בנימין נתניהו איתמר בן גביר הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד