כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"יצר עולם"

הסופר מאיר שלו הלך לעולמו לאחר מחלה

מאיר שלו, סופר ופובליציסט שנחשב לאחד מהמשפיעים וחשובים בתחומו, הלך לעולמו אחרי מאבק במחלת הסרטן והוא בן 74. ראש הממשלה נתניהו ספד: "על אף חילוקי הדעות בינינו, הערכתי את כישוריו הספרותיים ובייחוד את מאמציו להנגיש את סיפורי התנ"ך לילדי ישראל"

הסופר מאיר שלו הלך לעולמו לאחר מחלה
מאיר שלו צילום: Miriam Alster/FLASH90

אבל בעולם הספרות הישראלי: מאיר שלו, מחשובי הסופרים הישראלים בדור האחרון, הלך לעולמו אחרי מאבק במחלת הסרטן.

שלו חיבר ספרים רבים שהפכו לנכסי צאן ברזל, וביניהם "יונה ונער", "כימים אחדים" ו"רומן רוסי". יחד עם זאת, הוא אף כתב כמה ספרי ילדים שזכו להצלחה גדולה, כדוגמת "הכינה נחמה" ו"אבא עושה בושות".

שלו היה ידוע כפובליציסט חריף בעמדות שמאל מובהקות. בשנים האחרונות פירסם את הגיגיו במוסף השבת השבועי של ידיעות אחרונות.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לשלו: "כמה מצער שלא נחוש עוד את הציפייה הדרוכה לעוד ספר חדש של מאיר שלו, שייצא לאור וישנו את חיינו, יהפוך אותם לעשירים יותר, מלאים יותר. כמה עצוב שלא נזכה לחגוג עמו, יליד תש"ח, את יום העצמאות הקרוב".

"עם פטירתו של מאיר שלו, נותרו מדינת ישראל וארץ ישראל כשהן חסרות את אחד מאוהביהן הגדולים ביותר. הוא היה איש אשר רוח בו, שקרקע המולדת וקורותינו כחברה, כעם וכאומה, פיעמו בכל אחת ממילותיו. החיבור העמוק שלו למורשת ישראל מזה, ולנימיהן הרגישים ביותר של הציונות והישראליות המתחדשת מזה, היו תשתית מפוארת לשורה של נכסי צאן ברזל שיוותרו בידינו לעד, כמצבת נצח לפועלו", המשיך הרצוג.

עוד הוסיף הנשיא ואמר: "הוא גרם לכולנו לאהוב את נופי ילדותו האנושיים והפיזיים, עליהם כתב בכישרון כה רב. לאהוב את השפה העברית, את התנ"ך, וכמובן – אותנו, את העם בישראל. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה נתניהו ספד לשלו: "שמעתי בצער על פטירתו של הסופר מאיר שלו. על אף חילוקי הדעות בינינו, הערכתי את כישוריו הספרותיים ובייחוד את מאמציו להנגיש את סיפורי התנ"ך לילדי ישראל. יהי זכרו ברוך".

יו"ר האופוזיציה לפיד ספד: "כמו כל סופר גדול מאיר שלו יצר עולם. הוא הלך מאתנו, העולם שברא נשאר על מדף חיינו. יהי זכרו ברוך".

מאיר שלו בנימין נתניהו יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד