כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לראשונה גם בכנסת

תיעוד נרחב: הפוליטיקאים חוגגים מימונה ברחבי הארץ

שרים וחברי הכנסת לוקחים הערב חלק בחגיגות המימונה ברחבי הארץ. נתניהו: "יש לי אמונה עצומה בכוחות הגדולים שיש בעם שלנו". לראשונה מקום המדינה המימונה נחגגת גם בכנסת

תיעוד נרחב: הפוליטיקאים חוגגים מימונה ברחבי הארץ
נתניהו בחגיגת המימונה צילום: רמי שלוש/בריכה

חגיגות המימונה המסורתיות נפתחו הערב (רביעי) כאשר לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, צוין החג בכנסת ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בחגיגה בעיר חדרה ואמר: "המימונה היא חג האמונה - אמונה באחדות עמנו ובגדולת עמנו. זה חג נפלא של אמונה במסורת ישראל ובעתיד ישראל. יש לי אמונה עצומה בכוחות הגדולים שיש בעם שלנו, בכל אחת ואחד, ואנחנו מביאים אותה לידי ביטוי מול אלה שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו. הקדוש ברוך הוא מצילנו מידם עם קצת עזרה מאיתנו, וכשאנחנו מאוחדים אין כוח בעולם שיכול לנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בחגיגת המימנה בחדרה. צילום: תקשורת ראש הממשלה

נתניהו הוסיף: "אנחנו נאבקים בהם גם בימים הקשים האלה ואנחנו נלחמים ומשיבים מלחמה מול האיראנים, מול סוריה, מול לבנון, מול עזה. אתמול, ביהודה ושומרון, אני מצדיע לכוחות צה״ל שסיכלו פיגוע ובאו חשבון עם המחבלים. נבוא חשבון עם כולם.

אני מאמין באמונה עמוקה בכוחות העצומים שטמונים בעם ישראל ואני יודע שנגבור על כל המחלוקות בינינו כי אני יודע איזה מחיר שילמנו בתולדות עמנו כשהיינו מפולגים ואנחנו זוכרים את ההתלכדות שלנו בתקומת ישראל. אני מלא אמונה בעתיד ישראל. אני מאמין באחדות ישראל, בעתיד ישראל ובנצח ישראל. תרבחו ותסעדו!".

השר איתמר בן גביר השתתף גם הוא בחגיגות המימונה ואמר: "חג אמונה, שנתגבר על הצרות והקשיים וננצח! יש לנו ממשלה טובה, רק צריך לממש את המדיניות, להיכנס באויבים שלנו ולנצח".

השר איתמר בן גביר בחגיגות המימונה

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ השתתף בחגיגות המימונה בבית משפחת פרץ בשוהם ובית משפחת אסייג באשדוד, יחד עם חברות הכנסת פנינה תמנו שטה ואורית פרקש הכהן ומזכ״ל המפלגה איתן גינזבורג.

גנץ בירך ואמר: "תודה לכולכם שפתחתם את ביתכם החם לכולנו, במזג האוויר הקר. נהוג לברך - ״וישא חן בעיני אלוקים ואדם״. העניין הוא לא רק לשאת חן בעיני אלוקים אלא לשאת חן גם בעיני האדם. היכולת שלנו להיפגש אחד עם השני, לשוחח אחד עם השני ולחיות אחד עם השני, זה המפתח לאחדות ישראל. קוראים למימונה החג של הפוליטיקאים, אני מציע לקרוא לזה החג של עם ישראל. תרבחו ותסעדו, חג שמח!".

גנץ בחגיגות המימונה. צילום: קובי וולף

במשכן הכנסת מתקיימות בפעם הראשונה מאז הוקמה המדינה חגיגות מימונה. ברחבת הכנסת הוצב אוהל מרוקאי מסורתי, ואליו הוזמנו כל אזרחי ישראל, אישי ציבור ושגרירים, בהם שגריר מרוקו בישראל.

האוהל במשכן קושט כמיטב המסורת, ולרשות האורחים עומדים קפטאנים ופריטי לבוש מסורתיים ססגוניים. בנוסף הוצבו במתחם החגיגות שולחנות עם דברי מתיקה, ובכנסת יתארחו הרכבים מוזיקליים אותנטיים שינעימו בנגינה עם מיטב השירים בשפה המרוקאית. 

יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה אמר: "עם כל המחלוקות הבוערות – כולנו עם אחד. כולנו אחים".

אוחנה הוסיף: "מאז שנכנסתי לכנסת שמתי לי כיעד לפתוח את הבית לכל האוכלוסיות מקרב אזרחי ישראל. המימונה ההיא זאת הדרך הכי מוצלחת לעשות את זה - זוהי מסורת שמתחילה כאן ועכשיו. כולנו אחים. גם אם יש מי שמתכחשים לדבר הזה, עם כל המחלוקות הבוערות – כולנו עם אחד".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בחגיגת המימונה בכנסת. צילום: דוברות הכנסת

היו"ר הוסיף: "בקרוב נציין את יום השואה ולאחר מכן את יום הזיכרון ויום העצמאות. איך עושים את המעברים מאבל לשמחה? בואו נלמד ממשפחת די, שעלתה לארץ, אבל חוותה אסון כשהאם ושתי הבנות נרצחו בפיגוע בבקעה. אב המשפחה הרב ליאו די החזיר לכולנו את דגל המדינה ואמר בואו נזכור את מה שיש לנו ולא נתמקד במה שאין: ירושלים השלמה המאוחדת, שאליה כיספנו בכל הגלויות, צבא הגנה לישראל, המשטרה וכוחות הביטחון ששומרים יום וליל על כולנו, הסכמי השלום עם עוד מדינות ערב. בואו לא נחכה לאובדן כדי להעריך את מה שבאמת יש. בואו נחיה את זה".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בחגיגת המימונה בכנסת. צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90

שר הביטחון יואב גלנט בחגיגות המימונה

השר קרעי בחגיגות המימונה עם חכ"ל אורן חזן וקרן ברק

.

 

משכן הכנסת בנימין נתניהו מימונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד